سفر زمینی از بندر عباس به قشم

سفر زمینی از بندر عباس به قشم + توضیحات و هزینه ها

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

چطور می‌ توان از بندرعباس به قشم رفت ؟ این سوال بسیاری از توریست‌ ها است؛ به‌ ویژه آن دسته از مسافرانی که تمایل به سفر زمینی دارند. اگر چه بسیاری از مسافران هم سفر هوایی را نیز انتخاب می‌کنند،ولی سفر زمینی از بندر عباس به قشم نیز خالی از لطف نبوده و جذابیت خودش را دارد. بسیاری از گردشگران برای لمس تجربه منحصر به‌ فرد مسیر دریایی را انتخاب می‌ کنند. التبه که سفر زمینی رفتن خیلی ارزان‌ تر از سفر هوایی است؛چون‌ شما فقط می‌توانید مسیر دریایی ساحل بندرعباس به ساحل قشم را انتخاب کنید. در واقع این تنها مسیر دریایی پر رفت‌ و آمد در این منطقه بوده و چشم‌ اندازهای متفاوت و زیبایی دارد.

انتخاب وسیله حمل و نقل در سفر زمینی به قشم

با توجه به اینکه چه روشی را برای سفر به قشم انتخاب می‌کنید، مسیرهای مختلفی هم پیش روی شما خواهد بود. انتخاب وسیله حمل‌ونقل اولین عامل رسیدن به جزیره قشم است. رفتن از بندرعباس به قشم می‌تواند سوالی باشد که بعد از رسیدن به بندرعباس حتما از خود می‌پرسید؛ ولی قبل از آن باید بدانید که چگونه می‌خواهید به بندرعباس برسید.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم

جاذبه های گردشگری قشم و بندر عباس

قشم با جاذبه‌ های بی مثالش مقصد سفر بسیاری از مسافران در فصل پاییز و زمستان است. این جزیره بی‌نظیر مکان‌ های طبیعی دارد که برخی از آنها فقط یک نمونه مشابه را در جهان دارند. برای مثال دره ستارگان قشم که شبیه آن فقط در منطقه آریزونا آمریکا وجود دارد. تنگه چاه‌کوه با دره‌های سنگی یا جنگل حرا، لنج‌سازی وکشتی‌سازی به روش سنتی، بندر لافت و جزایر ناز مقصدی دلربا و شگفت‌انگیز برای همه ایرانیان بوده که شما با سفر به این منطقه اوقات خوشی را خواهید داشت.

برای قشم‌گردی حداقل به سه الی چهار روز وقت نیاز دارید. حتما جاذبه‌های قشم را بشناسید و از اقامت در اقامتگاه‌های محلی هم غافل نشوید؛ چراکه سبک معماری سنتی و بومی بناها تجربه تکرارنشدنی را برای شما رقم می‌زند. البته برخی از افراد سفر به قشم را برای خرید انتخاب می‌کنند و هدفشان رفتن به بازار درگهان قشم است. این را هم بدانید شما می‌توانید سوغاتی‌های بی‌نظیری را از بازار محلی قشم و مراکز خرید تهیه کنید.‌

تاریخ گردی در قشم

در سواحل قشم می‌توانید تاریخ‌گردی داشته باشید. بندر لافت با حدود ۱۱۰ حلقه چاه و چند بادگیر محله بسیار زیبا و قدیمی در قشم بوده که به معنای اهمیت این منطقه از گذشته است. یادتان باشد غروب بندر لافت با کشتی سنتی چوبی از بهترین چشم‌اندازها برای عکاسی در این جزیره است. حتی اگر به قصد شکم‌گردی هم نرفته باشید، باید از غذاهای اصیل جنوب در جزیره قشم نوش جان کنید. رستوران‌های قشم یکی از بهترین جاها برای خوردن کوسه‌ماهی و میگو هستند. اگر در شهر بندرعباس ساکن بوده یا در این شهر مسافر هستید و می‌خواهید راهی قشم شوید، بهتر است بدانید مسیر عبور از بندر عباس به قشم را بدانید.

جاذبه های بندرعباس

در سفر زمینی به قشم و عبور از بندرعباس، شما می‌توانید از حمام گله‌داری، چشمه آبگرم گنو، عمارت کلاه‌فرنگی، معبد هندوها، سواحل خلیج فارس و برکه‌های باران، کوچه‌پس‌کوچه‌ها یا بازارهای محلی بندرعباس و کلا سبک زندگی و پوشش مردم محلی بندرعباس دیدن کنید.

فاصله بندرعباس تا قشم چقدر است؟

اگر قصد سفر از بندرعباس به جزیره قشم را دارید، حتما مسافت آن را درنظر بگیرید. جزیره قشم در فاصله سی کیلومتر با ساحل بندرعباس قرار دارد. فاصله این مسافت با شناورهای دریایی در حدود یک ساعت است. در طول مسیر دریای نیلگون خلیج فارس و تلالو نور خورشید بر آب‌های دریا شما را مجذوب خواهد کرد.

تهیه بلیط شناورهای بندر عباس به قشم

برای سفر زمینی از بندرعباس به قشم، نکته حائز اهمیت خرید بلیط شناورها مثل لنج، لندینگ و کرافت اتوبوس دریایی است. به شما پیشنهاد می‌دهیم به صورت اینترنتی بلیط شناور بندر شهید حقانی تا اسکله شهید ذاکری قشم را تهیه کنید.

خرید اینترنتی بلیط کشتی بندرعباس به قشم

همچنین میتوانید بلیط کشتی های که از بندرعباس به سمت قشم حرکت می کنند از وب سایتهای که خدمات فروش آنلاین این مسیر را دارند بلیط اینترنتی تهیه کنید

در خصوص ساعت حرکت اتوبوس دریایی بندرعباس به قشم اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد و پیشنهاد میکنیم با مراجعه به اسکله مد نظر از ساعتهای حرکت مطلع شوید

هزینه بلیط شناور دریایی

به‌هیچ‌وجه نگران هزینه شناورهای دریایی از بندرعباس به قشم نباشید؛ زیرا بسیار ارزان قیمت هستند. البته که قیمت‌ها متغیر بوده و اینکه با چه نوع شناوری لنج، اتوبوس دریایی یا لندینگ کرافت بخواهید سفر کنید، در قیمت‌ها موثر خواهد بود. شما می‌توانید از سایت‌ها قیمت‌های بروز را جستجو کنید. هزینه سفر زمینی از بندرعباس به قشم برای بسیاری از مسافران به‌خصوص آن دسته از مسافرانی که عازم بندرعباس، قشم، هرمز و جزایر جنوبی هستند و می‌خواهند با برنامه دقیق جلو بروند و به دنبال کاهش هزینه‌های سفرزمینی هستند، حائز اهمیت و قابل توجه است.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم

سفر به جنوب ایران با هواپیما، دسترسی مستقیم با هواپیما به قشم

اگر به دنبال سفر به جزیره قشم هستید، می‌توانید به‌راحتی با خرید بلیط هواپیما به این جزیره سفر کنید. با این روش، در کمترین زمان ممکن به این جزیره بزرگ با جاذبه‌های متنوع می‌رسید. بااین‌حال باید آماده معطلی در فرودگاه و تغییرات آب و هوایی غیرمنتظره باشید. همانند تمام جزایر دنیا، جزیره قشم نیز ممکن است تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گیرد.

اگر از تهران عازم سفر به قشم می‌شوید، با خرید بلیط هواپیما بدون نیاز به رفتن به بنادر و اسکله‌های قشم و سوارشدن به قایق و کشتی مسافربری به این جزیره بروید. پروازهای بسیاری از تهران به مقصد قشم هر روز وجود داشته و با خرید هر یک از این بلیط هواپیماها، می‌توانید پس از حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه وارد جزیره قشم شوید.

از مزایای این روش سفر بدون خستگی است. بعد از رسیدن به جزیره زمان کافی برای گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های قشم به‌راحتی می‌توانید به دیدن شهرهای مختلف جزیره قشم بروید و یا برای دیدن دلفین‌ها در جزیره هنگام راهی اسکله شوید. با وجود مزایای بسیار پرواز مستقیم تهران به قشم، اما شما در این موقعیت از دیدن جاذبه‌های بین راه و لذت سوارشدن بر قایق محروم می‌شوید.

آیا امکان سفر هوایی از بندرعباس به قشم است؟

بسیاری از مسافران احتمال می‌دهند که با پرواز هوایی می‌توانند از بندرعباس به قشم بروند. باید بدانید که تا کنون مسیر هوایی بندرعباس به قشم راه‌اندازی نشده و هیچ ایرلاینی در این مسیر پرواز ندارد. اگرچه ممکن است در آینده این خط پروازی هم ایجاد شود، ولی تاکنون هیچ سفر پروازی از بندرعباس به قشم نبوده است.

بنابراین تنها گزینه سفر برای رفتن از بندرعباس به قشم راه زمینی از مسیر دریا است. گاهی به‌خاطر دریازدگی برخی از مسافران از رفتن به دریا خودداری می‌کنند. توصیه ما به شما این است که شرایط سلامت بدنی خود را بسنجید و اگر در مسیر دریایی دچار دریازدگی می‌شوید، بهتر است مسیر دیگری برای رفتن به جزیره قشم را انتخاب کنید. اگرچه شهر مبدا سفر شما مهم است، اما سفر هوایی به قشم گزینه مناسبی محسوب می‌شود که در آن صورت می‌توانید وقت بیشتری برای بازدید بگذارید.

سفر به جنوب با قطار

سفر با قطار از آسان‌ترین روش‌ها و امن‌ترین وسایل حمل و نقل است. برای خرید بلیط قطار به یاد داشته باشید که باید حتما چندین روز (مثلا یک هفته قبل) قبل از سفر بلیط قطار را تهیه کنید؛ زیرا تمام واگن‎ها و صندلی‌های قطار مخصوصا اگر به تعطیلات نزدیک باشید یا بخواهید در زمان تعطیلات به سفر بروید، سریع به فروش می‌رسند. گاهی بلیت‌های قطار از یک ماه پیش فروخته می‌شوند. عید نوروز زمان اوج قیمت و البته کمبود بلیط است. پس از رسیدن به ایستگاه قطار در بندر عباس می‌توانید برای رسیدن به اسکله شهید حقانی بندرعباس تاکسی بگیرید. پس از استفاده از تاکسی حدود ۲۰ دقیقه بعد به اسکله حقانی می‌رسید. مسافت ایستگاه قطار تا اسکله حدود ۶.۵ کیلومتر است.

از کدام بندر بندرعباس به قشم برویم؟

در شهر بندرعباس می‌توانید به سمت بندر شهید حقانی رفته و از آنجا با قایق تندرو و یا لنج به قشم بروید. اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به قشم بروید، بندر شهید حقانی کشتی که به لندینگ کرافت مشهور هستند ظرفیت خودروهای شخصی را داشته و هرروز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب در حال حرکت به قشم هستند. بندر پل به بندر لافت در قشم، بندر شهید باهنر در بندر عباس به جزیره قشم از دیگر بنادری هستند که شما می‌توانید برای سفر بندرعباس به قشم از آن عبور کنید. لازم به ذکر است پرترددترین بندر در شهر بندرعباس، بندر شهید حقانی است.

 وضعیت شناورهای دریایی در هنگام مد در دریا

نکته مهم دیگر در مورد سفر زمینی از بندر عباس به قشم این بوده که اگر دریا در حالت مد و پرتلاطم و طوفانی باشد، شناورهای دریایی ازقبیل قایق، اتوبوس دریایی و لندینگ کرافت حرکت نکرده و این به‌دلیل امنیت مسافران است. اگر چه یک سفر دریایی بسیار دل‌انگیز است، ولی حتما شرایط آب‌وهوایی دریا را از قبل چک کنید.

توصیه هایی برای سفر از بندرعباس به قشم

  • حتما باید جلیقه نجات بپوشید.
  • در کرجی و قایق، از نشستن در مکانی که ناخدا و ملوانان کشتی مجاز نمی‌دانند، خودداری کنید.
  • در شرایط جوی نامساعد حتی اگر بلیط هم خریداری کرده باشید، ممکن است که با کنسل‌شدن سفرها روبرو شوید. در شرایط جوی نامساعد تمام اسکله‌ها تعطیل هستند.

اسکله شهید حقانی بندرعباس

شناورهای مسافربری از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم، هر یک ساعت اعزام دارند. پس از سوارشدن به شناورها پس از گذشت ۵۰ دقیقه به بندر ذاکری قشم خواهید رسید.

سفر به جنوب با خودرو شخصی

پس از رانندگی در جاده‌های ایران، وقتی به بندرعباس رسیدید؛ حال با ماشین سواری خودتان می‌توانید از بندرعباس به قشم بروید/ البته لازم است کارهایی انجام دهید. برای این سفر با ماشین به سمت بندر پل در بندرعباس بروید. از این بندر با ماشین می‌توانید سوار لندی کرافت بشوید و به بندر لافت قشم برسید.

اسکله بندر پل

برای رسیدن به بندر پل که حدوداً ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، باید مسافتی حدود ۲ ساعته را طی کنید. هزینه حمل ماشین با لندی کرافت را نیز باید پرداخت کنید. شما تنها برای هر مسافر هزینه حمل را پرداخت می‌کنید و برای خودتان نیاز به پرداخت هزینه نخواهید داشت. در طول مسیر بین دو بندر پل و لافت، به دلیل معطلی و زمان صرف‌شده برای رسیدن به بندرها، زمان حدوداً ۲ ساعت است.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم
سفر زمینی از بندر عباس به قشم

سخن پایانی

مسافرانی که قصد دارند به جزایر جنوبی ایران سفر کنند، از دو روش هوایی و یا زمینی با اتوبوس و قطار از مبدا خود به مقصد بلیط تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید از هر مبدا سفر زمینی از بندر عباس به قشم داشته باشید، لازم است نکات مهم قبل از اقدام به این سفر را بدانید تا به مشکل برنخورید. حتی می‌توانید با ماشین شخصی هم به قشم بروید. خرید اینترنتی بلیط قطار یا اتوبوس بسیار آسان و سریع بوده و در کمترین زمان تمام جدول سفرهای هوایی و زمینی به شما نشان داده می‌شود.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. پرویندخت آیین پور :

    با سلام ما در تاریخ ۱۴ اسفند از طریق هوایی به بندر عباس رفتیم البته شرکتی که ما بلیط گرفته بودیم اعلام کرد که تاخیرش بیشتر از دو ساعت است ولی بهمون گفت اگر شرکتهای دیگه جا داشته باشند می‌توانند بلیط ازشون بخرید برید که روزتان را از دست ندهید وبعد طبق قرارداد شرکت با آژانس صادر کننده پولتان را پس می‌دهند بهر حال خوشبختانه شرکت هواپیمایی دیگر جا داشت و ما با اون شرکت رفتیم .صبح روز بعد در بندر عباس میخواستیم از طریق شناور ها به قشم برویم رفتیم اسکله شهید حقانی بلیط تهیه کردیم و سوار شناوری نامش را نمیگویم شاید به فکر بیفتد و اوضاعش را درست کندبالا جا نبود ما رو فر ستادند زیر زمین کشتی جا بسیار بی هوا و خفه کننده ۲۰۵ نفر را در شناور جا داده بودند بعد از چند دقیقه داشتیم خفه میشدیم ۰ما بالای ۶۰ سال بودیم و برایمان خطرناک بودتصمیم گرفتیم بی خیال پولی که دادیم بشویم و جونمون را نجات دهیم و از شناور پیاده شویم که شناور حرکت کرد بهر حال ما اومدیم بالا به مهماندارها گفتیم بقدری نازنین بودند و به ما کمک کردند و ما اومدیم بالا یکیشون جایش را به یکی از ما داد بقیه ایستادیم که از پایین بهتر بود که هرگزمحبتشان را فراموش و بسیار از رفتار مهمون نوازیشان متشکریم
    البته درطبقه بالا هم تهویه کار نمیکرد و با شیشه ها سیاه شناور بیرون را هم نمیشد دید ولی از پایین خیلی بهتر بود

    توصیه می‌کنیم از کسانی که به این شناور ها آشنا هستند بپرسید بعد سوار شناور مطمئن شوید که شما را زیر کشتی نبرند واقعا بی انصافی است هزینه هم یکی است الان ۱۵۰هزارتومان می‌گیرند

دیدگاهتان را بنویسید