بازار گل مشهد

بازار گل مشهد { آدرس + توضیحات و ساعت کاری }

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

شاید شما از دسته افرادی باشید که نام بازار گل مشهد را شنیده باشید. این بازار گل در مشهد از مکان‌های بسیار پربازدید بوده که افراد زیادی تمایل دارند به آنجا مراجعه کرده و به بازدید از آن بپردازند. تنوع بسیار زیاد گل‌های گوناگون و زیبا در این بازار سبب ایجاد یک منظره چشم‌گیر شده است. در بازار گل مشهد انواع مختلف گل و گیاه به راحتی پیدا می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که افرادی که به زمینه گل و گیاه عقلاقمند هستند باید حتماً در سفر خود به مشهد به این بازار سر بزنند و از آن نیز بازدید کنند. در این مقاله از مجله سفر گردشرو بزرگترین و بهترین مراکز خرید گل مشهد  در شهر امام رضا را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید

معرفی بازار گل مشهد

بازار گل مشهد که به بازار گل فتح آباد هم مشهور است، از بزرگ‌ترین بازار‌های گل بوده که در شهر مشهد واقع شده است. این بازار بزرگ ارائه دهنده انواع مختلف گل‌های مصنوعی، طبیعی، لوازم تزیینی و… به مشتریان خود است. تنوع بسیار زیادی از گل‌های مختلف در این بازار وجود دارد که این امر سبب شده‌است تا افرادی که به دنبال گل‌های خاص هستند بتوانند به راحتی محصول موردنظر خود را در این بازار پیدا کنند. بازار گل مشهد به صورت مجموعه‌ای از غرفه‌های مختلف درآمده که هر کدام از این غرفه‌ها ارائه دهنده نمونه‌ای خاص از گل و گیاه‌ها و لوازم تزیینی هستند.

یکی از مزایای بسیار خوب بازار گل مشهد قابلیت فروش گل به صورت عمده و همچنین تک است که به وسیله غرفه‌های موجود در این بازار انجام می‌شود.

بازار گل مشهد

زمان های بسیار مناسب برای بازدید 

افراد در هر فصلی از سال می‌توانند برای بازدید از این بازار گل بینظر اقدام کنند؛ زیرا گل و گیاه‌های موجود در بازار گل مشهد وابسته به یک فصل نیستند. این بازار گل‌های گوناگون که در فصل‌ها و شرایط مختلفی رشد می‌کنند را به بهترین شکل پروش داده و آن‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پس افراد با خیال راحت می‌توانند در هر زمان به این مکان مراجعه کرده و گل‌های مدنظر خود را از این بازار تهیه کنند.

محصولات موجود در بازار چیست؟

محصولات ارائه شده در بازار گل مشهد بسیار متنوع بوده و تنها مختص به گل‌وگیاه نیستند؛ چراکه انواع مختلف لوازم دیگر در غرفه‌های این بازار به فروش می‌رسد. ازجمله محصولات این بازار گل به شرح ذیل است:

لوازم موردنیاز مراسم ها

می توان گفت غرفه‌های موجود در بازار گل مشهد، در زمینه فروش لوازم موردنیاز برای برگزاری مراسم‌های گوناگون مانند عروسی، عقد، مراسم‌های مذهبی و… فعالیت می‌کنند.

ظروف مختلف

نمونه‌های بسیار مختلفی از ظرف‌های سفالی، رنگی، تزیینی، شیشه‌ای، چوبی و دیگر لوازم زیبا و تزیینی در بازار گل مشهد با بهترین کیفیت به فروش می‌رسند که افراد می‌توانند آن‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنند.

لوازم باغبانی

می‌توان‌گفت که فعالیت اصلی این بازار در زمینه گل‌وگیاه است؛ پس این امر طبیعی است که در این مکان انواع گوناگون کودها، سم های کشاورزی، لوازم کاشت گل و درختچه و… به راحتی پیدا شود و افراد نیز آن‌ها را خریداری کنند.

انواع گوناگون گل و درختچه

در این بازار زیبای گل نمونه‌های بسیار زیبا و خاصی از گل‌ها و درختچه‌ها به فروش می‌رسد. این بازار گل در زمینه فروش گل‌های مصنوعی، طبیعی، آپارتمانی، باغچه‌ای و… فعالیت می‌کند.

بازار گل مشهد

چه امکاناتی در بازار گل مشهد وجود دارد؟

بازار زیبای گل مشهد از مکان‌هایی است که در ایام مختلف سال دارای تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیادی است؛ بنابراین برای آسایش بیشتر مراجعه‌کنندگان خود امکانات متنوعی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ اختصاصی
  • نمازخانه
  • حمل بار
  • بوفه

بررسی قیمت محصولات

زمانی که بحث بازار پیش می‌آید اولین مسأله‌ای که ذهن افراد را درگیر می‌کند، قیمت محصولات آن بازار هستند. بازار گل فتح آباد شهر مشهد از بازار‌هایی است که افراد زیادی برای خرید به آن مراجعه می‌کنند و می‌توان‌گفت که به عنوان مرکز اصلی پخش گل در کل گلفروشی‌ها شناخته شده است. درباره قیمت محصولات مختلف این بازار باید گفت که کلیه محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسند دارای قیمت بسیار مناسب بوده و این موضوع یکی از مواردی است که سبب جلب نظر افراد شده است؛ بنابراین اگر شما تمایل به خرید گل‌های زیبا و قیمت مناسب دارید، می‌توانید بصورت مستقیم از بازار گل مشهد اقدام به خرید کنید.

ادرس بازار گل مشهد

بازار گل مشهد در منطقه بسیار خوبی واقع شده است. مکان دقیق این بازار گل در انتهای بلوار خیام شمالی، خیام ۴۰، مجتمع تجاری فتح‌آباد بوده که دسترسی به آن نیز راحت است. همچنین می‌توان گفت که در محیط اطراف این بازار مکان‌های گوناگون دیگر مانند مسجد ابن علی(ع)، اورژانس و… قرار گرفته است. ساعت فعالیت این بازار در هر روز هفته از ساعت۷ صبح تا ساعت۸ شب بوده اما در روز‌های جمعه این بازار تا ساعت ۴ بعداز ظهر فعالیت می‌کند.

مسیر های دسترسی بازار گل مشهد

این بازار معروف در نقطه‌ ای از شهر مشهد واقع شده که تمامی افراد می‌توانند به راحتی با هر وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهند به آنجا بروند؛ بنابراین افرادی که قصد حضور در این بازار را دارند می‌توانند با یک پرس‌وجوی ساده از شهروندان مشهدی مسیر مناسب برای رفت وآمد راحت‌تر به این بازار را پیدا کنند. افراد می‌تواند به وسیله تاکسی‌های گوناگون، اتوبوس، مترو و… خود را از مسیر‌های گوناگون به بازار گل مشهد برسانند.

تاکسی

با رعایت نکاتی مانند استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین مثل اسنپ و تپ‌سی، یا حتی تماس با سرویس تاکسی درون‌شهری با شماره‌های ۱۸۳۰ و ۱۸۲۹، به راحتی می‌توانید به بازار گل مشهد در بلوار خیام بروید. اگر از میدان پارک مشهد به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های گذری و خطی، از میدان پارک ملت به ابتدای سه راه خیام در بلوار ملک آباد بروید. در سه راه خیام، از تاکسی پیاده شوید و به همراه تاکسی‌هایی که به انتهای بلوار خیام می‌رسند، همراه شوید. پس از عبور از چند چهارراه، در خیام ۴۰ پیاده شوید و تجربه‌ی گشت‌وگذار در دنیای رنگارنگ و خوشبوی گل‌های زیبا را آغاز کنید.

اتوبوس سامانه تندرو(BRT)

اگر اتوبوس را برای رقتن به بازار گل فتح آباد مشهد انتخاب کنید، از مبدا میدان آزادی شروع کنید و تا ایستگاه آزادی ۱۵ پیاده‌روی کنید. سپس در ایستگاه آزادی ۱۵، سوار خط سامانه اتوبوس تندرو (پایانه الهیه- پایانه مصلی) شوید. پس از گذشت ۵ ایستگاه، در ایستگاه آپارتمان‌های مرتفع از اتوبوس پیاده شوید. سپس سوار خط ۲۱۰ (میدان بیت‌المقدس-پایانه گردشگری) شوید و پس از سه ایستگاه، در ایستگاه سه راه عبدالمطلب پیاده شوید. با پیاده‌روی ۱۰۰ متری به بازار گل مشهد می‌رسید.

مترو(قطار شهری)

استفاده از مترو برای رفتن به بازار گل فتح آباد مشهد به شما این امکان را می‌دهد که به ایستگاه «خیام» برسید و سپس از طریق تاکسی یا اتوبوس مسافرت خود را ادامه دهید.

مراکز خرید و تفریحی در نزدیکی بازار گل مشهد کدامند؟

شهربازی قهرمانان:این شهربازی، یکی از بهترین شهربازی‌های مشهد محسوب می‌شود و در بلوار خیام شمالی واقع شده، پس از میدان خیام قرار دارد. این شهربازی ارائه دهنده انواع بازی‌های مختلف خانوادگی، VR پارک، بازی‌های هیجان‌انگیز مانند سالتو، ترن هوایی، چرخ و فلک، بانجی جامپینگ، کلوپ کودک و امکانات رفاهی از جمله رستوران و وسایل بازی مختلفی برای کودکان را فراهم می‌کند.

بازار گل مشهد

باغ پرندگان:این باغ زیبا که دارای پرندگان مختلف با زیبایی‌های گوناگون در بلوار بهارستان، پس از میدان خیام قرار دارد و حدود ۲ کیلومتر از مکان بازار گل فاصله دارد. در این باغ پرنده، انواع مختلف پرندگان زینتی در فضایی زیبا و با رنگ‌های متنوع‌ طراحی شده‌اند که شامل ۶۰ گونه پرنده می‌باشند.

بازار گل مشهد

مرکز خرید الماس شرق:مرکز خرید الماس شرق، یکی از بهترین مجتمع‌های مشهد برای خرید خانوادگی و ارائه امکانات تجاری و تفریحی مختلف می‌باشد. در این مرکز خرید، شما می‌توانید از فروشگاه‌های متنوعی که محصولاتی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، جواهرات و سایر محصولات را عرضه می‌کنند، بهره‌مند شوید. همچنین، شهربازی نیز جزء امکانات این مرکز خرید محسوب می‌شود.

مرکز خرید الماس شرق در خیابان بهارستان، پس از میدان خیام واقع شده و فاصله‌اش با این بازار گل حدود دو کیلومتر است.

بازار گل مشهد

مرکز خرید پروما:این مرکز خرید در میدان جانباز واقع شده و حدود ۳ کیلومتر تا مکان بازار گل فاصله دارد. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های متنوعی از جمله پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، و بدلیجات قرار گرفته‌اند. همچنین، شهربازی این مرکز در طبقه انتهایی واقع شده و دارای سینمای ۵ بعدی، بیلیارد و بولینگ است که از امکانات تفریحی آن می‌باشد. در این مجموعه، رستوران، کافی‌شاپ و مسجد نیز در دسترس هستند. یکی از ویژگی‌های بارز این مرکز خرید، تخفیف‌های ویژه است که معمولاً در بیشتر ایام سال برگزار می‌شود.

بازار گل مشهد

سخن پایانی

بازار گل مشهد از زیباترین مکان‌ های دیدنی در مشهد بوده که هیچگاه بازدید از آن برای افراد تکراری نمی‌شود. تنوع محصولات این بازار به اندازه‌ای زیاد است که افراد می‌توانند به راحتی هر محصولی را می‌خواهند در این بازار پیدا کنند. قیمت مناسب گل‌وگیاه‌ها و دیگر لوازم این بازار و همچنین امکان خرید گل و گیاه به صورت جزئی و کلی سبب شده است تا افراد تمایل زیادی برای خرید از این بازار نشان دهند؛ پس اگر شما هم از افرادی هستید که به گل‌های مختلف علاقمند بوده و قصد خرید گل‌های زیبا و تازه را دارید، حتماً از این مکان زیبا بازدید فرمایید و در کنار خانواده خود لذت ببرید.

 

آدرس این بازار زیبای گل چیست؟

در محله امیر مشهد و در خیابان خیام شمالی ۴۰ قرار گرفته است.

این بازار گل چه ساعاتی باز است؟

لازم است که قبل از رفتن به مکان مورد نظر ساعت‌کاری این مجموعه را بدانید. ساعت کاری بازار گل فتح آباد مشهد همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب می باشد. البته در روزهای جمعه ساعت کاری به ۷ صبح تا ۲ ظهر تغییر پیدا می‌کند.

شماره تماس باغ گل آن چند است؟

۰۵۱۳۷۶۸۰۴۸۵

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید