باغ پرندگان مشهد | یکی از مشهور‌ترین مکان‌ ها

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

مشهد جزء یکی از بزرگترین شهر‌های گردشگری ایران به شمار می‌آید که پارک‌ها و مناطق دیدنی بسیار جذابی دارد. باغ پرندگان به عنوان یکی از مشهور‌ترین مکان‌های مشهد شناخته می‌شود. این باغ بزرگ در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و بودجه زیادی صرف ساخت این باغ شده است. باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان در شرق ایران است. در این مکان علاوه بر پرنده‌های ایرانی می‌توانید پرندگان بین‌المللی را هم ببینید و با آن ها آشنا شوید.

بخش‌های مختلف باغ پرندگان

در باغ پرندگان مشهد بخش‌های بسیار مختلفی وجود دارد که هر گونه پرنده در یک بخش نگه داری می‌شود. برای مثال طوطی‌ها و پرندگان شکاری هر کدام در بخش‌های مختلف زندگی می‌کنند. همچنین در این مجموعه یک برکه مصنوعی ساخته شده است که در آن می‌توانید انواع اردک و قو و… را مشاهده کنید که در آب برکه شنا می‌کنند. در بخش طوطی‌ها گونه‌های مختلفی از طوطی وجود دارد که از مناطق‌ گوناگون دنیا آورده شده‌اند. اگر کمی خوش شانس باشید شاید حتی بتوانید حرف زدن طوطی‌های سخنگو را هم ببینید.

در این باغ بخشی هم وجود دارد که اگر در شرایطی نتوانستید از پرنده خود نگه داری کنید می‌توانید در این قسمت پرنده خود را به باغ پرندگان مشهد بسپارید. در این مجموعه به خوبی از پرندگان شما نگهداری می‌شود. در این باغ غرفه عکاسی نیز وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به این غرفه عکس‌های خاطره‌انگیزی از خود و خانواده‌تان در باغ پرندگان مشهد داشته باشید.

جا‌های دیدنی نزدیک باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان بسیار به حرم نزدیک است و فاصله‌ی آن تا حرم تقریباً ۳۰ دقیقه است. پاساژ بزرگ الماس شرق و رستوران‌های گوناگونی در این نزدیکی واقع شده است. به عنوان مثال رستوران وصال، رستوران ساعت شنی و رستوران بام الماس شرق در نزدیکی این باغ قرار دارند. شهر بازی و پارک آبی هم از مکان‌های محبوب نزدیک به باغ پرندگان به شمار ‌می‌روند. هتل‌های گوناگونی در نزدیکی این باغ وجود دارد که می‌توان به هتل هما، هتل صحرا و هتل توریست توش مشهد اشاره کرد.

باغ پرندگان به یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های مشهد بسیار نزدیک بوده به همین دلیل رفت و آمد به این باغ بسیار آسان هست. همچنین این باغ در میدان بهارستان مشهد است که جزء یکی از بزرگترین میدان‌های این شهر به شمار می‌رود. اتاق فرار به اسم گیماتور و بازار بین‌المللی بسیار بزرگ سپاد در نزدیکی باغ پرندگان مشهد واقع شده‌اند. برای رفتن به مشهد راه‌های گوناگونی وجود دارد و آسان‌ترین و راحت‌ترین آن‌ها سفر با هواپیما است که بسیار سریع شما را به مقصد می‌رساند. اگر قصد سفر با خودروی خود را دارید از مسیرهای با ترافیک پایین به باغ بیایید.

انواع پرندگان ساکن در باغ مشهد

بیشتر پرندگان موجود در باغ از گونه‌های بسیار کمیابی هستند و در کل این باغ وسیع بیش از ۸۰۰ گونه پرنده دارد. این مجموعه پرنده‌های قاره‌های مختلف مانند آسیا و آفریقا را در خود جای داده است. در اینجا پرندگان گوناگونی با رنگ و شکل منحصر به فرد وجود دارد. در باغ حتی شتر مرغ هم وجود دارند که جزء بزرگترین پرنده‌ها به شمار می‌آیند. دیدن این پرندگان می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد. طاووس‌ها با پر‌های گوناگون و رنگ‌های مختلف در باغ پرندگان مشهد زندگی می‌کنند. پرندگانی مانند مرغ و خروس که قدرت پرواز ندارد هم در این باغ نگهداری خواهند شد.

در آبشار‌های این مجموعه می‌توانید فلامینگو‌های زیبا با پر‌های صورتی را مشاهده کنید. در بخش پرندگان شکاری عقاب‌ها و حتی شاهین قهوه‌ای بسیار پر ابهت هم دیده می شود. جغد هم مانند عقاب و شاهین جزء پرندگان شکاری به حساب می‌آید و در باغ پرندگان مشهد گونه‌های مختلفی از این پرنده به چشم می‌خورد. قرقاول‌ها پرندگان بسیار جالبی هستند که قرقاول بلژیکی در رنگ‌های زرد، آبی و قرمز در باغ پرندگان مشهد وجود دارد.

باغ پرندگان مشهد

امکانات باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان معماری جذاب و خیره‌کننده‌ای دارد و در این باغ برکه و آبشار مصنوعی به چشم می‌خورد. این باغ پرندگان علاوه بر محیط فوق‌العاده خود دارای کافه هم نیز است. همچنین مجموعه دارای وسایل بازی برای کودکان هم هست تا حوصله‌ی آن‌ها کسل و خسته نشود. محیط باغ به نحوی طراحی شده تا بسیار شبیه به حیات وحش واقعی باشد تا پرندگان در آن مشکلی نداشته باشند همچنین مردم هم از محیط این مجموعه شگفت‌زده می‌شوند. باغ مشهد مجوز‌های سازمان محیط زیست و دامپزشکی را گرفته است به خاطر همین موضوع دیگر نیازی نیست در این باغ نگران انتقال بیماری از پرندگان به انسان‌ها باشید.

باغ از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز است و شما می‌توانید در ساعات استراحت خود به این باغ بروید. در این باغ با رعایت ایمنی می‌توانید غذای مخصوص پرندگان را خودتان به پرندگان بدهید. همچنین در باغ پرندگان آلاچیق‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از آفتاب دور بمانید. در باغ پرندگان تابلو‌هایی وجود دارد که اطلاعات مفیدی در مورد پرندگان بر روی آن‌ها نوشته شده است و شما با خواندن این تابلو‌ها می‌توانید اطلاعات خود را نسبت به پرندگان بالا ببرید.

شما می‌توانید با هماهنگی کارکنان مجموعه برخی از پرندگان را نوازش کنید و روی دست خود بنشانید و با آن‌ها عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. قیمت بلیط باغ بسیار مناسب و حتی ارزان‌تر از باغ‌های پرندگان دیگر است که این امر باعث شده مردم زیادی سالانه به این باغ پرندگان بروند. در باغ تیم پزشکی برای بازدیدکنندگان و تیم دامپزشکی برای پرندگان هر روز حضور دارد تا اگر مشکلی پیش آمد به آن رسیدگی کنند.

سخن آخر

باغ پرندگان مشهد جزو یکی از مشهور‌ترین و بهترین باغ‌ های پرندگان در ایران است که هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به مشهد و رفتن به باغ پرندگان دارید، بهتر است نشانی دقیق این باغ بزرگ در نزدیکی میدان خیام را به یاد داشته باشید. باغ پرندگان جزء منطقه گردشگری تجاری سپاد به شمار می‌رود. باغ پرندگان در بلوار بهارستان که کمی بالا‌تر از میدان بهارستان است واقع شده، در خیابان ۳ بهارستان است. اگر به پرندگان علاقمند هستید یا درباره‌ی آن‌ها کنجکاوید رفتن به باغ پرندگان مشهد می‌تواند گامی عظیم در شناخت هر چه بیشتر شما از پرندگان باشد.

  • آدرس باغ پرندگان مشهد: مشهد انتهای بلوار خیام، بالاتر از میدان بهارستان و واقع در خیابان بهارستان ۳
  • تلفن: ۰۹۱۵۹۰۷۷۵۸۵

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید