تفریحات آبی قشم

تفریحات آبی قشم | از خاطره انگیز ترین تفریحات این جزیره

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

هرچند که جزیره‌ی زیبای قشم سراسر پر از شگفتی‌های خشکی است اما سواحل و دریای آن بیشتر به چشم می‌آید. داشتن سواحل زیاد باعث شده که جزیره‌ی قشم از مراکز مهم تفریحات آبی به شمار رود. مطمعنا تا کنون در مورد زیبایی‌ها و عجایب آبی این جزیره چیزهای بسیاری را شنیده‌اید. باید بگوییم که شگفتی‌های قشم بسیار بیشتر از این‌ها بوده و فقط با تماشای آن‌ها از نزدیک می‌توان به این حقیقت پی برد. تفریحات آبی قشم شامل تفریحات انفرادی و گروهی هستند. پاراسل سواری، جت اسکی، اسکی روی آب،‌ شاتل سواری و غواصی فقط تعداد کمی از این تفریحات هیجان انگیز هستند که تجربه کردن آن‌ها خالی از لطف نیست.

تفریحات آبی قشم

معرفی جزیره زیبای قشم

جنوب کشور عزیزمان ایران سرشار از دیدنی‌های ساحلی و آبی است. در خلیج فارس جزیره‌هایی بسیار زیبا وجود دارند که زیبایی‌هایشان تمام نشدنی است. جزیره‌ی زیبای قشم دومین جزیره بزرگ خلیج فارس محسوب می‌شود و وسعت زیادی دارد. همین امر باعث گسترش سواحل آن و پر رونق شدن جاذبه‌های گردشگری آن می‌شود. جاذبه‌های گردشگری این جزیره شامل دلفین‌های آبی، جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه و … هستند که در این میان جاذبه‌های آبی حرف اول را می‌زنند. جالب است بدانید که جزیره قشم جز مناطق آزاد محسوب شده و خرید و فروش در این جزیره رونق زیادی دارد.

انواع تفریحات آبی قشم

برخورد دار بودن از نعمت دریا در این جزیره‌ی زیبا باعث شده که تفریحات آبی نیز در قشم بسیار متنوع و پر طرفدار باشند. مگر می‌شود سواحل آبی و زیبای جزیره را دید و هوس تفریح آبی به سرمان نزند!؟ تفریحات جزیره قشم بسیار متنوع اند. فرقی نمی‌کند عاشق هیجان باشید یا طرفدار آرامش و قدم زدن در سواحل آبی؛ چراکه قشم برای همه‌ی افراد با هر نوع سلیقه‌ای تفریحات جذابی دارد که دل کندن از این جزیره‌ مسحور کننده را سخت می‌کند. این موضوع را می‌توان از کسانی که حتی یکبار به این جزیره سفر کرده‌اند به خوبی فهمید.

سفری با قایق بر روی آب‌های خلیج فارس

اگر طرفدار گشت زنی و تماشای سواحل نیلگون خلیج فارس هستید و می‌خواهید تفریحی آرام را تجربه کنید؛ می‌توانید سوار بر قایق یا کشتی‌های گشت زنی شده و از حضور در آن‌ها لذت ببرید. جالب است بدانید که کشتی‌های مجللی در سواحل قشم وجود دارند که دارای سالن‌های بسیار شیکی هستند؛ در آن‌ها موسیقی‌های جنوبی پخش شده و حال و هوای فرح بخشی را در کشتی ایجاد می‌کنند. همچنین در این کشتی‌ها مکان‌هایی برای عکاسی نیز وجود دارد. معمولا سفر‌های این کشتی‌ها با هدف تفریح و گشت زنی بوده و سانس‌های آن ۲ ساعته است.

لذت هیجان با شاتل سواری

شاید بتوان شاتل سواری را یک تفریح برای طبقه‌ی متوسط در نظر گرفت. لذت این تفریح بسیار زیاد بوده و مانند فلای بورد رعب آور نیست. شاتل‌ها در واقع قایق‌های بادی هستند که گنجایش آن‌ها ۴ نفر است. پس از به تن کردن جلیقه نجات و کلاه‌های بادی شاتل‌ها یا همان قایق‌های بادی، به یک قایق موتوری سریع متصل می‌شوید که شاتل را با سرعت زیاد روی آب به حرکت در می‌آورد.

تفریحات آبی قشم

غواصی در دنیای زیر آب

شاید در مستندهای حیات وحش دیده باشید که غواصان از تجربه‌های تماشای ماهی‌های شگفت انگیز،‌ دلفین‌ها، مرجان‌ها،‌ صدف‌ها و گیاهان عجیب و زیبای دریایی صحبت می‌کنند. شاید تا کنون هنگام نگاه کردن به آکواریوم و نفس کشیدن ماهی‌ها هوس کرده باشید که از نزدیک وارد دنیای آن‌ها شوید. شما نیز می‌توانید در خلیج فارس شنا کرده و خود را به یک تفریح هیجان انگیز آبی دعوت کنید. اگر در غواصی سر رشته‌ای ندارید کافیست که از مربیان حاذق جزیره کیش کمک بگیرید.

جالب است بدانید که مرکز غواصی در جزیره کیش بزرگ‌ترین مرکز آموزشی غواصی است و بسیاری از افراد با هدف غواصی به این جزیره قدم می‌گذارند. با پوشیدن لباس‌های غواصی و نصب کپسول اکسیژن دل را به دریا بزنید و کمی از فضای زیر آب که مانند آکواریومی رنگارنگ است لذت ببرید. در این تفریح شما با جانوران آبزی زیر آب همسفر می‌شوید و لحظاتی را در کنار این موجودات زیبا و شگفت انگیز سپری می‌کنید.

تفریحات آبی قشم

تجربه‌ی سرعت با جت اسکی

حتما تا به حال هنگامی که به آب‌های خلیج فارس نگاه می‌کنید، جت اسکی‌ها را دیده‌اید. جت اسکی‌ها با قایق‌های موتوری شباهت زیادی دارند. این موتور‌ها با فشار دادن پدال گازی که در آن‌ها تعبیه شده است سرعت می‌گیرند. پس یکی از مزیت‌های بسیار خوب جت اسکی‌ها امکان تنظیم سرعت آن‌ها بوده که بسته به روحیات هر شخص می‌تواند کنترل شود. سوار شدن در جت اسکی‌ها یک تفریح گران قیمت محسوب می‌شود. این تفریح ممکن است به صورت یک تا سه نفره انجام شود.

بهتر است کسانی که وزن بالایی دارند به صورت انفرادی سوار بر جت اسکی شوند. فراموش نکنید به دلیل مواج بودن آب کنترل و تعادل جت اسکی کمی سخت است. بهتر است برای تعادل داشتن از سرعت‌های زیاد به خصوص در هنگام دور زدن بپرهیزید و سرعت خود را به خوبی کنترل کنید.

پاراسل‌ سواری

شاید در هنگام سفر به جزیره‌های زیبا چتر‌هایی رنگی را تماشا کرده‌اید که بر فراز آسمان‌ها چشم نوازی می‌کنند. این‌ها همان پاراسل‌ها هستند که در آسمان به زیبایی می‌رقصند. پس از سوار شدن روی پاراسل این چتر‌ها با روشن شدن موتور آن‌ها به حرکت در آمده و اوج می‌گیرند. با سوار بر پاراسل احساس می‌کنید مانند یک بادبادک کاملا رها و آزاد در آسمان می‌رقصید و آزادانه به هر طرف می‌روید!

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، این تفریح ممکن است برای شما بسیار لذتبخش باشد. پاراسل سواری جز تفریحات آبی انفرادی جزیره قشم محسوب می‌شود که هزینه آن حدود ۲۵۰ هزار تومان است. این تفریح جز تفریحات گران قیمت قشم محسوب می‌شود که البته طرفداران خاص خود را نیز دارد.

لذت آرامش در پارک آبی قشم

خوشبختانه جزیره قشم به دلیل وسعت زیاد منطقه‌ی ساحلی دارای امکانات بسیار جذاب و فرح بخشی برای گردشگران است. پارک آبی قشم که مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع دارد نیز دارای تفریحاتی نظیر سالن‌های بولینگ و بیلیارد، استخر‌های سرپوشیده، سیرک‌های دلفین و جانوران آبزی، چاله فضایی، سونا، جکوزی، سرسره‌هایی بلند و پیچ در پیچ آبی و ده‌ها تفریح هیجان انگیز دیگر است. مطمعنا یک روز برای تجربه این تفریحات زمان بسیار کمی است.

اگر امکانش وجود داشته باشد، می‌توانید در قشم بیشتر بمانید تا لذت این تفریحات را از دست ندهید. البته نا گفته نماند که قدم زدن در سواحل نقره‌ای خلیج فارس به خودی خود بزرگ‌ترین تفریح است! راه رفتن روی شن‌های نرم ساحلی آرامش عجیبی را در وجودمان ایجاد کرده و شما را غرق در دنیایی خیال انگیز خواهد کرد.

لذت تماشای قعر دریا با اسکوتر های زیر دریایی

اگر از کسانی هستید که وقتی یک آکواریوم می‌بینید حسابی ذوق زده می‌شوید و مدت‌ها به آن خیره می‌شوید، حتما به اسکوترسواری نه نخواهید گفت! آیا تا به حال مرجان‌ها، ماهی‌ها، لاک پشت‌ها و گیاهان آبزی را از نزدیک دیده‌اید؟ تماشای این منظره در حالی که سوار بر اسکوتر‌ها هستید بسیار لذتبخش است. اگر دوست دارید دنیای زیر آب را تماشا کنید اما از رمز و راز غواصی مطلبی نمی‌دانید ، استفاده از این اسکوتر‌های موتوری پیشنهاد بسیار مناسبی است.

اسکوترها شبیه موتورهای برقی بوده و مجهز به کلاهی هستند که دارای مقدار زیادی اکسیژن برای نفس کشیدن شما در حین اسکوتر سواری هستند. بهتر است برای لذت بیشتر، این تفریح را به صورت گروهی و همراه با دوستان یا خانواده انجام دهید. افرادی که ترس از محیط‌های بسته دارند، بیماران قلبی و زنان باردار کاندید‌های خوبی برای انجام این تفریح نیستند.

پرواز با فلای بورد

اگر می‌خواهید هیجان انگیز ترین تفریح آبی را در جزیره زیبای قشم تجربه کنید، سوار شدن بر فلای بورد‌ را از دست ندهید. این تفریح حسابی آدرنالین شما را بالا برده و با شور و هیجان زیادی انجام می‌گیرد. قبل از انجام این تفریح آموزش‌هایی به شما داده می‌شود. سپس شما به یک بورد مستطیل شکل وصل می‌شوید که این برد به پمپ‌هایی قوی متصل است. همچنین این بورد به جت اسکی‌ هم اتصال دارد. با حرکت جت اسکی؛ بورد با شتاب به سمت بالا پرتاب می‌شود و شما بیش از ۱۰ متر به سمت بالا پرت می‌شوید! این تفریح در جزیره قشم در عین پر هزینه بودن بسیار پرطرفدار است.

بنانا سواری

بنانا‌ها یا همان قایق‌های موزی پای ثابت تفریحات آبی هستند. این قایق‌های بادی زرد رنگ تفریحات ارزانی هستند که به صورت خانوادگی لذت دو چندان دارند. قایق‌های سبک بادی بسیار سبک هستند و به یک جت بوت متصل اند. با حرکت جت اسکی بناناها به سرعت در آب با سرعت و شتاب بسیار به حرکت در می‌آیند. قایق‌های موزی شکل گنجایش حداکثر ۵ نفر را دارند و این تفریح به مدت ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. قبل از سوار شدن می‌بایست جلیقه‌های نجات و کلاه‌های ضربه گیر را استفاده کنید. به گفته‌ی کسانی که این تفریح را تجربه کرده‌اند بنانا سواری هیجان بیشتری نسبت به شاتل سواری دارد آدرنالین خون شما را بالاتر می‌برد.

اسکی سواری

این تفریح از قدیمی‌ترین ولی در عین حال جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم محسوب می‌شود. اسکی‌های تک نفره با یک طناب به قایق‌های موتوری متصل می‌شوند و این شما هستید که باید روی اسکی تعادل خود را حفظ کرده و به مدت ربع ساعت روی آب‌های آرام به خوبی حرکت کنید. البته به یاد داشته باشید در صورت مساعد نبودن شرایط جوی اسکیت سواری کمی خطرناک بوده و معمولا از انجام این تفریح ممانعت می‌شود. همچنین شب‌ها و در زمانی که دریا مواج است این تفریح انجام شدنی نیست.

سخن پایانی

نام جزیره با دریا و ساحل گره خورده است. قشم جزیره‌ای که با داشتن مساحت بالا پتانسیل تبدیل شدن به بهترین مکان برای انجام ورزش و تفریحات آبی را دارد که خوشبختانه این اتفاق نیز تا حدودی به وقوع پیوسته است. حتی اگر علاقه‌ای به انجام این تفریحات نداشته باشید، لذت تماشای افرادی که این لحظات را تجربه می‌کنند قطعاً شما را به وجد می‌آورد. قشم با داشتن تفریحات آبی و گشت‌های ساحلی بهانه‌ای بسیار مطلوب برای رهایی از شلوغی و دغدغه‌های زندگی شهری است.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید