موج های خروشان مشهد

موج های خروشان مشهد، یک تجربه به یاد ماندنی

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

پارک آبی، یک پارک تفریحی بوده که دارای مناطق بازی آبی مانند استخرها، سرسره‌های آبی، پدهای آب پاش، زمین‌های بازی آبی، و رودخانه‌های مصنوعی، حمام، شنا و… است. پارک‌های آبی مدرن ممکن است به انواعی از محیط‌های موج ‌سواری مصنوعی یا بادی ‌بوردینگ، مانند استخر موج  مجهز شوند. پارک‌های آبی در جهان معمولا در هر دو نوع سرپوشیده و روباز هستند ولی در کشور ایران به دلایل مختلف از جمله رعایت حجاب اسلامی و قابلیت استفاده در همه فصول و روزهای سرد سال اکثرا سرپوشیده هستند. پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان واقع در شهر مقدس مشهد بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در ایران و جهان است و ارزش چندین بار رفتن را دارد.

موج های خروشان مشهد

تاریخچه پارک های آبی

جاذبه‌های تفریحی پارک‌های آبی امروزی بسیار هیجان انگیزتر و متنوع‌تر از چند دهه پیش هستند. درواقع، بهترین پارک‌های آبی در ایالات متحده همه چیز را از سرسره‌های بلند و سرسره‌های آبی گرفته تا نقاط شنی و رودخانه‌های مصنوعی دارند. برخی حتی استخرهای موج غول پیکر و شبیه‌سازهای موج سواری داشته و بسیاری از آنها امکان اقامت در محل دارند که تمدید اقامت شما را بیش از یک روز آسان می‌کند. محبوبیت پارک‌های آبی از زمان بهره‌برداری آنها در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰ افزایش یافته است.

ایالات متحده با بیش از ۱۰۰۰ پارک آبی و ده‌ها پارک جدید در هر سال، بزرگ‌ترین و متمرکزترین پارک آبی را دارد. سازمان‌های اصلی عبارتند از IAAPA (انجمن بین‌المللی پارک‌های تفریحی و جاذبه‌ها) و WWA (انجمن جهانی پارک‌های آبی)، با برگزاری نمایشگاه‌های سالانه محصولات و رایدهای جدید تولیدکنندگان مختلف را به معرض نمایش می‌گذارند. پارک‌های آبی روباز معمولاً در مناطق گرمسیری و استوایی احداث می‌شوند. همچنین در نقاط شهری نیز پارک‌های آبی سالنی یا سرپوشیده بیشتر دیده می‌شوند. هم اکنون بزرگ‌ترین پارک آبی روباز جهان درکشور آمریکا و شهر ویسکانسین ساخته شده است. این پارک آبی به نام کشتی نوح یا Noah’s Ark شناخته می‌شود و بیش از ۵۱ اسلاید و راید مختلف دارد.

سرزمین موج های خروشان، بزرگ‌ترین مجموعه آبی در جهان است و یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد می باشد. این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۶۰,۰۰۰ متر مربع در مشهد مقدس واقع شده و از خرداد سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. این مکان تفریحی آبی به‌عنوان یکی از بهترین مراکز تفریحی و گردشگری ایران شناخته می‌شود. در حال حاضر این مجموعه دارای بیش از ۶۳ سرسره مدرن و هیجان‌انگیز با نقشه‌ها و طرح‌های جهانی است. ارتفاع سقف هر پارک آبی در این مجموعه به ۴۰ متر می‌رسد. هر کدام از پارک‌های آبی مجموعه دارای سرسره‌های سقوط آزاد و سرعتی متعددی هستند.

علاوه‌بر آن مجموعه شامل زیپ لاین سرپوشیده، جنگ لیزری، دکتر ماهی و سالن ایروبیک برای بانوان است. این مجموعه عظیم جاذبه‌های بی همتایی را ارائه می‌دهد به همین دلیل خاطره و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌هایی که این مجموعه آبی را نسبت به سایرین متمایز می‌کند، استفاده همزمان خانم‎ها و آقایان از از بازی‌ها و سرگرمی‌ها در ۲ سالن مجزا است.

امکانات تفریحی و بازی

پارک‌های آبی امکانات متنوعی را برای عموم مردم فراهم می‌کنند. این امکانات شامل اسلایدها، لوله‌های آبی، استخرهای موج ساز، رودخانه‌های مصنوعی، استخرهای آب گرم، آبشارها، تونل‌های آبی، استخرهای کودکان، حوضچه‌های آبی، برج‌های آبی و مناطق بازی آبی هستند. همچنین پارک‌های آبی معمولاً امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه خرید لوازم شنا، سونا و جکوزی را نیز دارند. این امکانات باعث می‌شوند تا بازدیدکنندگان از تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش در طول روز در پارک های آبی برخوردار شوند. امکانات پارک آبی سرزمین موج ‌های خروشان شامل موارد زیر است:

رودخانه خروشان

یکی از بخش‌های جذاب و مهیج در پارک آبی سرزمین موج ‌های خروشان، رودخانه خروشان است. این رودخانه در پارک آقایان به طول ۱۶۰۰ متر و در پارک بانوان به طول ۹۵۰ متر قرار دارد. با عرضی بین ۳ تا ۴ متر و عمق ۱٫۱ متر، این رودخانه از اطراف پارک عبور می‌کند و شرایطی را فراهم می‌کند که محیط داخلی پارک را به یک مکان آرامش‌بخش و تفریحی تبدیل می‌کند. در رودخانه خروشان، شما می‌توانید با استفاده از قایق یا تیوب‌های ویژه، در اطراف پارک گشت و گذار کنید.

در طول مسیر رودخانه تفریحات دیگر پارک نیز قرار دارند که تجربه‌ی شما را دو چندان می‌کنند. ساخت و طراحی معماری رودخانه به نحوی است که با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری ویژه، قابلیت ایجاد موج‌های کنترل‌شده با اشکال و زمان‌بندی‌های مشخص را دارد. در اینجا لحظاتی جذاب و شاد در ذهن بازدیدکنندگان به یادگار می‌ماند.

استخر موج

یکی از مهیج‌ترین تفریحات در پارک آبی، سرزمین موج های خروشان، استخر موج بوده که از نظر تکنولوژی و جذابیت، دریاچه موج به وسعت ۲۳۰۰ متر مربع در بخش آقایان و ۱۶۵۰ متر مربع در بخش بانوان وجود دارد. تکنولوژی مورد استفاده در استخر موج، امکان ایجاد همه انواع حالت‌هایی که دریا ممکن است داشته باشد را برای بازدیدکنندگان بازسازی می‌کند. در ساعت‌های مختلف، مدل‌های متفاوت از حالت طوفانی شدید تا حالت آرام و کم تحرک را با انواع موج‌های مختلف در استخر موج ایجاد می‌شود.

سرسره‌های پارک

پارک آبی سرزمین موج های خروشان یک مرکز تفریحی بسیار جالب و مهیج است، اما بخش تفریحی اصلی این پارک، سرسره‌ها هستند. سرسره‌های مختلفی با اشکال و طرح‌های متنوع و پیچ‌ و خم‌های جذاب وجود دارند. برخی از سرسره‌ها به تونل تبدیل می‌شوند که این ویژگی آنها را بسیار منحصر به فرد و جذاب‌تر می‌کند. سرسره‌های پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان شرایط لازم برای تخلیه انرژی و سپری کردن لحظات شاد و پرانرژی را فراهم کرده اند.

پارک دارای بیش از ۶۳ سرسره مهیج است. دارای طولانی‌ترین سرسره سرعتی خاورمیانه و بزرگترین سرسره ۴ نفره خاورمیانه است. این به معنی آن است که عملاً هیچ کس نمی‌تواند از تجربه سرخوردن در این پارک صرف نظر کند. بنابراین اگر به دنبال تفریحی مهیج و به‌یادماندنی هستید، پارک آبی سرزمین موج های خروشان مشهد یک مقصد عالی است. همچنین می‎توانید از سایر ویژگی‌های دیگر این پارک نیز بهره ببرید و تجربه‌های متنوعی داشته باشید.

استخر شنا و پارک بازی کودکان

سرزمین موج‌های خروشان به غیر از بزرگسالان برای کودکان هم امکانات و سرگرمی مخصوص فراهم کرده است. استخر شنای کودکان به مساحت ۵۰۰ مترمربع فضایی منحصر به فرد بوده که با هدف ایجاد تفریح و سرگرمی برای کودکان ساخته شده است. این استخر به طور کامل با وسایل آب بازی مهیج مانند سرسره ها، قورباغه، دلفین، الاکلنگ، تفنگ‌های آب پاش و… تجهیز شده است، که به کودکان امکان می‌دهد همزمان با بازی، از شنا کردن و شیرجه زدن در استخر لذت ببرند.

این استخر یک بستر امن و شاداب است که به‌طور کامل با سیستم‌های بهداشتی مجهز شده است. آب استخر همواره در حال تصفیه بوده و کیفیت آن بررسی می‌شود تا مشکلی برای سلامت کودکان ایجاد نکند. این استخر با فضای خارجی زیبا و تمیزی که در آن قرار گرفته است، برای کودکان یک اتفاق کم‌نظیر و به‌یادماندنی خواهد بود. استخر شنای کودکان با فضایی ایمن و هیجان‌انگیز، یک مقصد عالی برای خانواده‌ها و کودکان در طول تمام فصول سال است. این مکان فرصتی عالی برای کودکان محسوب می شود؛ چراکه کودکان ساعاتی را خوش‌گذرانده سرگرم‌ ورزش هستند.

موج های خروشان مشهد

آبفشان ها

آبفشان‌ها تاسیسات و ابزارهای گوناگون در اندازه و شکل متنوع هستند که با پاشیدن آب از اطراف در جهات مختلف زمان حضور کودکان در پارک آبی را با نشاط‌تر و خاطره‌انگیز می‌کنند.

قسمت خدماتی و رفاهی پارک

سرزمین موج های خروشان جهت رفاه حال هم‎وطنان خدمات رفاهی را به شرح زیر ارائه می‌دهد:

فروشگاه ملزومات پارک

در صورتی هنگام ورود به محوطه هر یک از لوازم تفریحی و ورزشی مورد نیاز را همراه نداشته باشید، می‌توانید در ابتدای ورود از این بخش تهیه کنید. این وسایل شامل حوله ، دمپایی ، مایو، کلاه شنا و… هستند.

فست فود و رستوران

وقتی پس از تفریح وبازی‌های پرجنب و جوش احساس گرسنگی کردید، رستوران و فست فود پارک آبی در مکانی به مساحت ۳۰۰ متر مربع انواع غذاها را به‌صورت سلف سرویس با نیروی ماهر به مشتری‌ها سرو می‌کنند.

کافی شاپ

خیلی از ما دوست داریم در کنار تفریح و سرگرمی آبی، انواع نوشیدنی و تنقلات در کافی شاپ بخوریم. با یک کافی‌شاپ روباز به مساحت ۳۰۰ مترمربع و مشرف به رودخانه آرام در پارک آبی سرزمین موج های خروشان، روز جذاب و شادی‌ را برای مشتریان تدارک داده‌ایم. در کافی‌شاپ پارک، تمامی انواع نوشیدنی‌های سرد، گرم، آبمیوه‌های طبیعی و بستنی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

پارکینگ

پارکینگ این مجموعه آبی و تفریحی در یک زمین به مساحت ده‌هزار مترمربع ساخته شده است که به‌طور همزمان ظرفیت ۶۰۰۰ خودرو را دارد. مدیریت مجموعه امکانات دیگری هم مثل گرفتن عکس یادگاری، زیپ لاین، غار نمک، سالن ایروبیک بانوان، لیزر تگ و ماساژ را فراهم کرده است تا از تک‌تک لحظات لذت ببرید.

زمان ورود بانوان و آقایان به مجموعه آبی

بخش بانوان همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و چهارشنبه تا جمعه تمام وقت، از ساعت ۹ تا ۲۱ و همچنین قسمت آقایان شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و همه روزه، از ساعت ۱۵ تا ۲۱ باز است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://mojhayekhorooshan.ir/ بلیط را به‌صورت اینترنتی بخرید.
آدرس : مشهد – ابتدای جاده شاندیز – مجموعه پارک آبی سرزمین موج های خروشان
تلفن: ۰۵۱-۳۵۱۴-۴۰۰۱

 قوانین و ممنوعیت‌ها

  • ممنوعیت ورود بانوان باردار به داخل مجموعه
  •  ممنوعیت ورود تلفن همراه به داخل مجموعه
  • ممنوعیت داشتن زیورآلات و آرایش صورت بانوان
  •  ممنوعیت همراه داشتن خوراکی، اشیاء تیز و…

سفر به مشهد و تفریح

یکی از ویژگی‌های این مکان تفریحی و آبی نزدیکی به مشهد مقدس و بارگاه زیارتی امام رضا علیه‌السلام است . مسافران علاوه‌بر زیارت، در این پارک آبی خوش می‌گذرانند و نیز سفر خاطره‌انگیزی به مشهد در ذهن‌شان باقی خواهد ماند. شما پس از یک بار بازی در این مجموعه مطمئنا در سفرهای بعدی هم دوباره اینجا را امتحان می‌کنید.

سخن پایانی

پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد یکی از مقاصد تفریحی آبی محبوب در شهر مشهد است. این پارک آبی دارای امکانات متنوعی مانند رستوران‌، کافی‌شاپ، فروشگاه‌، سرسره‌ در اندازه‌های مختلف، استخر کودکان، استخر موج، غار نمک، ماساژ و… است که باعث ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد و لذت‌بخش در طول روز لحظات به یادماندنی و شادی را در ذهن مخاطبان به جا می‌گذارد. در سفر به مشهد حتما به این مجموعه تفریحی آبی سر بزنید و لذت ببرید.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید