سرزمین موج‌ های آبی

سرزمین موج‌ های آبی | تجربه یکروز هیجان انگیز

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

شهر مشهد برای بیشتر افراد مقصد زیارتی محسوب می‌شود اما اگر در کنار زیارت حرم امام رضا علیه السلام قصد تفریح در این شهر را دارید، در سرزمین موج‌ های آبی لذت خنکی آب و هیجان را تجربه کنید. در میان ۴ مجموعه پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و سرزمین موج‌های آبی، بهترین و مجهزترین و متنوع‌ ترین پارک، مجموعه موج‌ های آبی است. این مجموعه در سال ۱۳۸۶به متراژ ۲۳ هزار مترمربع در شهرک غرب مشهد راه‌ اندازی شد. عنوان اولین و بزرگ‌ ترین پارک آبی سرپوشیده ایران از آنِ مجموعه موج‌ های آبی است و هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

 استخرها

در مجموعه سرزمین موج‌ های آبی استخر‌های گوناگونی وجود دارد. استخر موج معروف‌ترین استخر این پارک آبی است. طول این استخر ۴۰ متر بوده و به شکل ساحل دریا طراحی شده و هم‌چنین مجهز به سیستم تولید امواج است. می‌توانید در آرامش، کنار ساحل استخر استراحت کنید و از لمس موج‌های آن لذت ببرید. این مجموعه دارای استخر‌های فراوانی است که افراد با توجه به سلیقه، مهارت و رده سنی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

سرسره‌ها

اگر دوستدار هیجان و تفریحات جذاب هستید، سرسره‌های متنوع مجموعه موج‌های آبی انتخاب مناسبی برای شماست. سرسره‌های این مجموعه از جذاب‌ترین و پرطرفدار‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین قسمت‌های پارک هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سرزمین موج‌ های آبی

سرسره موج

سرسره موج در قسمت شمالی مجموعه واقع شده که از پرطرفدار‌ترین سرسره‌های مجموعه است. این سرسره که ارتفاع آن به ۹ متر و طول آن به ۳۰ متر می‌رسد. گردشگران در توصیف جذابیت این سرسره بیان می‌کنند که موج‌ها از جهات مختلف به تیوپ ضربه وارد می‌کنند و این باعث افزایش سرعت می‌شود که احساس هیجان فراوانی را ایجاد می‌کند.

سرسره سوپر لوپ

یکی دیگر از سرسره‌های جذاب این مجموعه سرسره سوپر لوپ بوده که ۱۴ متر ارتفاع و ۱۴۰ متر طول دارد. این سرسره در سال ۲۰۱۳ توسط یک شرکت کانادایی ساخته شده و دارای استاندارد ne1069 و استاندارد ۱۴۳۲۸ ایران است. این سرسره به دلیل داشتن پیچ و خم‌های زیاد دارای چنان جذابیت و هیجانی است که برخی از گردشگران این سرسره را منحصر به‌ فرد‌ترین سرسره سرزمین‌ موج‌های آبی می‌دانند.

سرسره تورنادو

سرسره تورنادوی مجموعه موج‌های آبی به شکل گروهی قابل استفاده است. این سرسره ۱۴متری ارتفاع و ۱۳۰ متری طول دارد. ارتفاع این سرسره از سرسره سوپر لوپ کمی بیشتر است و به این دلیل ترس و هیجان بیشتری ایجاد می‌کند. سرسره تورنادو دارای استاندارد ne1069 اروپا و استاندارد ۱۴۳۲۸ ایران است.

سرسره تاپسی توروی

این سرسره به شکل یک قیف طراحی شده که به یک تونل منتهی می‌شود. این طراحی منحصربه‌فرد باعث ایجاد هیجان فراوانی می‌شود. این سرسره ۱۱ متری در  سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان بهترین سرسره آبی جهان را از آنِ خود کرده است.

سرسره تویسر

سرسره تویسر از مشهورترین سرسره‌های یک نفره در پارک موج‌های آبی است که دارای پیج‌های ۳۶۰ درجه و به شدت مهیج است. این سرسره ۱۱متر ارتفاع و ۲۲۰ متر طول دارد و گردشگران می‌توانند در ثانیه‌های استفاده از این سرسره نهایت لذت و هیجان را تجربه کنند.

سرسره جت موج

اگر به تیوپ سواری با سرعت زیاد علاقه‌مند هستید، سرسره جت موج از جذاب‌ترین پیشنهادات ما به شماست. سرسره سواری با این سرسره با بالاترین سرعت ممکن است. ارتفاع این سرسره ۱۴ متر و طول آن ۳۰۰ متر است و در نهایت سرسره به یک استخر منتهی می‌شود. طولانی‌ترین سرسره ایران سرسره جت موج است که دارای استاندارد‌های ne1069 اروپا و ۱۴۲۳۸ ایران است.

سرسره u شکل

این سرسره به شکل حرف u  طراحی شده و با تیوپ دونفره قابل استفاده است. ارتفاع این سرسره ۵ متر است که با تیوپ از آن سقوط می‌کنید و هیجان و لذت بالایی را تجربه می‌کنید. برای استفاده از تیوپ حتما باید دو نفر باشید و نفر سنگین‌تر در قسمت جلوی تیوپ و نفر سبک‌تر در قسمت عقب بنشیند.

سرسره سقوط آزاد

از دیدگاه گردشگران در سرزمین موج‌های آبی سرسره سقوط آزاد جذاب‌ترین، هیجان انگیز‌ترین و دلهره آورترین سرسره است. این سرسره به شکل یک محفظه ساخته شده و بدنه‌ی آن از جنس استیل و فلز است. برای بازی با این سرسره، درون محفظه قرار میگیرید و اپراتور پس از راهنمایی و اطمینان از امادگی شما دکمه حرکت را فشار می‌دهد و شما پرتاپ و سقوط از ارتفاع ۱۴ متری را تجربه می‌کنید. این سرسره دارای استاندارد en1069 اروپا و ۱۴۲۳۸ ایران است.

چاله فضایی

چاله فضایی پارک به این شکل طراحی شده است که با سرعت زیاد به سمت یک چاله کشیده شده و مدام به دور خود می‌چرخید و در آخر به سمت تونلی می‌روید. چاله فضایی به سرسره تاپسی توروی شباهت دارد با این تفاوت که چاله فضایی به شکلی طراحی شده است که شما نمی‌دانید چه زمانی به آن وارد می‌شوید و این در نظر گردشگران به شدت هیجان انگیز است.

سرسره‌های سرعتی

سرسره‌های سرعتی این مجموعه ارتفاع ۱۱ متری دارند و در واقع سریع‌ترین سرسره‌های پارک هستند. این پارک آبی، در سال ۲۰۰۵ سرسره‌های سرعتی را به شمار سرسره‌های خود افزوده است. اگر شما هم دوستدار هیجان و سرعت بالا هستید؛ استفاده از این سرسره‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سرسره‌های آهسته

سرسره‌های آهسته در واقع یک سری سرسره‌های پیچ در پیج و سرپوشیده هستند که از سال ۲۰۰۸ در این پارک مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هیجان استفاده از این سرسره‌ها به این دلیل است که هنگام بازی نمی‌دانید سرسره چه زمانی شما را به کجا خواهد برد.

رودخانه آرام و خروشان

استفاده از رودخانه‌ی پارک همراه با آرامش و آسودگی است. شما می‌توانید در رودخانه همراه با موج‌های آرام و خروشان، لذت تیوپ سواری را تجربه کنید. طول این رودخانه۲۲۰ متر است و شما بغیر از تیوپ سواری می‌توانید با آرامش درون آن قدم بزنید و لحظات دلچسبی را تجربه کنید.

قسمت کودکان

در این پارک آبی، آکواپلی معروف‌ترین مجموعه در بخش کودکان به شمار می‌آید. کودکان و نوجوانان به دلیل بازی‌های متنوع و جذاب آکواپلی به آن علاقه‌مند هستند. از جذاب‌ترین بازی‌های آکواپلی، سطل آبی هست که به صورت ناگهانی برو روی افرادی که زیر سطل هستند خالی می‌شود. کودکان ۳ تا ۱۰ سال می‌توانند از خدمات آکواپلی استفاده کنند. در بخش کودکان، بچه‌ها می‌توانند همراه با اعضای خانواده خود به بازی مشغول شوند و این همراهی موجب آرامش خاطر والدین خواهد بود.

امکانات

زیرزمین پارک موج‌ های آبی دارای انواع سونا، جکوزی و حوضچه های آب سرد است. در حال حاضر یک سونای بخار، یک حوضچه آب سرد، یک جکوزی و سه سونای خشک در این پارک، مورد استفاده گردشگران است. هم‌چنین این مجموعه در بخش‌های رستوران، کافی شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، سالن ماساژ، حمام سنتی و حمام ترکی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.

سرزمین موج‌ های آبی

بهداشت و سیستم گرمایشی

این پارک آبی به دلیل رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی، استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های تسویه آب، نشان واحد نمونه بهداشتی را کسب کرده است. تمام بخش‌های پارک، اعم از سرسره‌ها، راه پله‌ها، سطوح و… در پایان هر شیفت با مواد شوینده ضدعفونی می‌گردد. این مجموعه برخلاف استخرهای عمومی مورد استفاده در مجموعه‌های ورزشی، مجهز به سیستم گرمایشی از کف بوده به طوری که در تمام بخش‌ها، از تعادل دما و گرمای متناسب فضای استخر لذت خواهید برد.

قوانین و شرایط ورود

این پارک قوانین خاصی دارد که افراد برای ورود لازم است آن‌ها را رعایت کنند. در ذیل به شرح قوانین می‌پردازیم.

  • _عکس برداری و فیلم برداری ممنوع است.
  • _امکان استفاده از مجموعه برای افراد با بیماری‌های پوستی وجود ندارد.
  • _ورود خانم‌ها با زیورآلات و آرایش ممنوع است.
  • _ورود با خوراکی ممنوع است.
  • _استفاده از وسایل بازی برای بیماران قلبی ممنوع است.
  • _افراد زیر ۱۵ سال باید رضایت‌نامه کتبی والدین و کارت شناسایی به همراه داشته باشند.
  • _امکان استرداد و کنسلی بلیط وجود ندارد.
  • _افراد با قد بالای ۱۲۰ سانتی متر، بزرگسال محسوب می‌شوند و باید بلیط بزرگسالان را تهیه نمایند.
  • _افراد با قد کمتر از ۹۰ سانتی متر امکان استفاده از مجموعه را ندارند.
  • _کودکان زیر ۴ سال حق ورود ندارند و استفاده از سونا برای افراد بالای ۱۵ سال امکان پذیر است.

ساعت کاری و شماره تماس

ساعت کاری مجموعه موج‌های آبی در نیمه اول و دوم سال کمی متفاوت است. خدمات این مجموعه در فصل های بهار و تابستان تمام روزها از ساعت ۱۰ الی ۲۴ و در فصل‌های پاییز و زمستان از ساعت ۹ الی ۲۱ مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از حرکت حتما از فعالیت مجموعه اطمینان پیدا کنید؛ چرا که ممکن است بعضی اوقات مجموعه تعطیل باشد.

  • شماره تماس: ۳۶۰۰۸-۰۵۱‏

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: مشهد، شهرک غرب، بزرگ راه امام علی علیه السلام، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱

این پارک آبی با حرم امام رضا علیه السلام تقریبا ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رفت و امد به پارک ترافیک را مدنظر داشته باشید. بین ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان می‌برد تا به پارک برسید. اگر قصد دارید از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید می‌توانید از دو مسیر زیر استفاده کنید.

  • مسیر اول: ابتدا وارد بلوار شیراز شوید و بعد به سمت بلوار توحید بروید تا به میدان توحید برسید. سپس از طریق بلوار قرائتی به میدان فردوسی برسید و در بلوار فردوسی به مسیر خود ادامه دهید تا به میدان جانبازان برسید. در میدان به سمت شمال بروید و وارد بلوار جانباز شوید. تا انتهای بلوار جانباز برانید و در آخر از طریق خیابان امامت۴۳ به بلوار اندیشه برسید. بلوار اندیشه را تا انتها ادامه دهید. نبش کوچه ۸۳ به سرزمینی از موج‌های آبی خواهید رسید.
  • مسیر دوم: از سمت بزرگ راه میثاق حرکت کنید و وارد بلوار اندیشه شوید و بعد از اندیشه ۷۲ به طرف اندیشه ۸۳ بروید. نبش اندیشه ۸۳ مقصد شماست.

اگر قصد دارید برای رفتن به این مجموعه از مترو استفاده کنید ایستگاه مترو پارک ملت که در ابتدای خیابان امامت قرار دارد؛ نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک است. پس از آن می‌توانید از تاکسی‌های قاسم آباد یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید تا به مقصد برسید.

اگر تصمیم دارید با اتوبوس‌های BRT  به این مجموعه بروید می‌توانید از اتوبوس‌های حاضر در ایستگاه حرم امام رضا علیه السلام استفاده کنید. این اتوبوس‌ها شما را به اندیشه ۸۳ می‌رسانند. توجه داشته باشید در صورت استفاده از اتوبوس زمان بیشتری در مسیر خواهید بود.

بهترین فصل برای تفریح در پارک سرپوشیده موج‌ های آبی

فصل تابستان، فصل رفت و آمد زائران و گردشگران به شهر مشهد است و با توجه به تنوع تفریحات مجموعه موج‌های آبی، هرساله گردشگران بسیاری برای تفریح جذب این پارک می‌شوند. به همین دلیل فصل تابستان فصل پر رفت و آمدی در این پارک آبی است. اگر فضای پر رفت و آمد مورد پسند شما نیست بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

افتخارات

سرزمین موج‌ های آبی اولین پارک آبی سرپوشیده ایران است. این پارک از نظر مساحت و تنوع امکانات در خاورمیانه مانند ندارد. همچنین پارک موج‌ های آبی اولین پارک آبی است که نشان کیفیت ملی و استاندارد ایران را به دست آورده است. اگر برای تفریح این پارک را انتخاب می‌کنید از نظر امنیت نگران سرسره‌ها نباشید زیرا که شرکت آلمانی weigan-maelzer و شرکت کانادایی proslide technology  در ساخت سرسره‌ها شرکت داشته‌اند. سرسره‌ها از نظر کیفیت امنیت، مجوز‌های اروپایی را نیز دریافت کرده‌اند. این مجموعه از سال ۹۱ تا ۹۷ نشان واحد نمونه استاندارد را کسب نموده و همچنین از سال ۹۳ تا ۹۷ نشان واحد نمونه بهداشت را نیز به دست آورده است.

سخن پایانی

آنچه که نیاز هست از مجموعه سرزمین موج‌ های آبی بدانید در این نوشتار بیان شد. این پارک آبی فاصله‌ زیاد از حرم امام رضا علیه السلام ندارد و سهولت دسترسی موجب جذب گردشگر فراوانی شده است. برای تهیه بلیط این مجموعه می‌توانید به صورت حضوری و مجازی اقدام نمایید و پس از زیارت حرم امام رضا علیه السلام ساعاتی را به تفریح در این پارک اختصاص داده و لحظات مفرحی را سپری کنید.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید