باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش | از دیگر مکان‌های جالب و دیدنی

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

جزیره کیش یکی از مکان‌ هایی است که افراد زیادی برای گردش و تفریح به آن رجوع می‌کنند. باغ پرندگان کیش یکی از مکان‌ های محبوب و همچنین پرطرفدار کیش بوده که افراد زیاد به آن مراجعه می کنند. این باغ دارای مساحت بسیار زیادی بوده و انواع گوناگونی از پرندگان و همچنین سایر جانوران در این باغ وجود دارند. این باغ زیبا در بخش جنوب شرقی کیش واقع شده است. افراد در این باغ می‌توانند مناظر جالب و همچنین پرندگان کمیابی را نیز مشاهده کرده و از دیدین آن ها نیز نهایت لذت را ببرند. اگر شما نیز به طبیعت و پرندگان علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم حتما یکبار به این باغ جالب در کیش مراجعه کنید.در ادامه با مجله سفر گردشرو همراه باشید تا با یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش آشنا شوید.

باغ پرندگان کیش

معرفی باغ پرندگان کیش

ابن باغ زیبا که دارای انواع گوناگونی از پرندگان بوده داراب مساحتی حدود سه هکتار است. این مساحت زیاد نیز سبب شده تا گونه‌های بسیار خاص از پرندگان در این باغ زندگی کنند. همچنین می‌توان گفت که در باغ پرندگان کیش تقریبا ۵۷ گونه مختلف از پرندگان وجود دارد که برخی از آن‌ها نیز بسیار کمیاب هستند و ممکن افراد بسیار کمی آن‌ها را دیده باشند. علاوه برآن می‌توان گفت که گیاهان و درختان مختلفی در این باغ وجود دارند که وجود این‌گیاهان سبب زیبایی بیشتر باغ پرندگان شده است.

وجود درختان و همچنین گیاهان متنوع  در این باغ سبب شده است تا این باغ شبیه به محل زندگی و زیستگاه پرندگان مختلف شود و آن‌ها بهتر بتوانند در این باغ به زندگی خود ادامه دهند. ازجمله درختان مختلف که در این باغ زیبا وجود دارد می توان به مواردی مانند لور، نخل، بنجامین، اکالیپتوس و… اشاره کرد. افراد با مراجعه به این باغ می‌توانند خاطرات بسیار خوبی را برای خود رقم بزنند و از گردش خود نهایت لذت را ببرند.

ساعت هایی که باغ پرندگان کیش فعالیت می کند

این باغ زیبا تمام روزهای هفته از ساعت ۱۶ الی ۲۰ فعالیت می‌کند. افرادی که قصد بازدید از این باغ را دارند می‌توانند در این ساعت‌ها به این مکان مراجعه کنند و از پرندگان موجود در این باغ زیبا دیدن کنند.

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

افرادی که قصد مراجعه به باغ پرندگان کیش را دارند باید پیش از ورود به این باغ زیبا بلیط های مربوط به آن را تهیه کنند. بلیط های این باغ برای مراجعه کنندگانی که سن بالای ۴ سال دارند، کامل محاسبه میگردد. همچنین می توان گفت که قیمت بلیط برای افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۴ سال است، به صورت نیم‌بها حساب می‌شود. افرادی که سن کمتر از ۲ سال دارند می‌توانند به صورت رایگان از این باغ زیبا دیدن کنند. پس می‌توان گفت که افراد با سن‌های مختلف می‌توانند به راحتی با خرید بلیط از این باغ زیبا و دیدنی بازدید کرده و از گردش خود لذت ببرند.

قسمت های گوناگون باغ پرندگان کیش

این باغ به‌طورکلی به دو قسمت تقسیم شده است. می‌توان‌گفت که در قسمت اول این باغ زیبا پرندگانی که در قفس هستند نگهداری می‌شوند‌. پرندگان در قسمت اول باغ در قفس های ویژه‌ای نگهداری می‌شوند. افراد برای بازدید از این پرندگان باید از یک مسیر سرسبز و همچنین جالب با درختان زیبا عبور کنند. این قفس‌ها در امتداد این مسیر زیبا و در دوطرف آن نیز واقع شده‌اند. گردشگران این امکان را دارند که در حین پیاده‌ روی در این مسیر از پرندگان زیبا این بخش هم دیدین کنند.

در اطراف قفس‌ها نیز تابلو‌هایی وجود دارد که اطلاعات جالب و مفیدی درباره هر پرنده را به گردشگران می‌دهد. بر روی این تابلوها معمولا اطلاعاتی مانند نوع گونه، زیستگاه، نوع تغذیه، و… نوشته شده است. قسمت دوم باغ پرندگان کیش دارای مساحت بیشتری نسبت به قسمت اول است و پرندگان آزاد در این قسمت نگهداری می‌شوند. در این قسمت جهت پیشگیری از فرار پرندگان در ارتفاعات بالا توری های سراسری نصب شده است که مانع از فرار پرندگان می‌شود.

قسمت دوم باغ پرندگان کیش مساحتی حدود دو هکتار دارد که این امر سبب شده است تا پرندگان احساس راحتی داشته باشند همچنین مساحت زیاد این قسمت سبب شده است تا این بخش تا حدودی شبیه به زیستگاه پرندگان طراحی شود و پرندگان بتوانند به راحتی در این بخش پرواز و حرکت کنند. افرادی که دنبال بازدید از پرندگان خاص و زیبا هستند می‌توانند به این قسمت باغ پرندگان کیش مراجعه کنند

گونه های مختلف در باغ پرندگان

باغ پرندگان کیش محل زندگی پرندگان و همچنین جانوران مختلفی بوده و نمونه های خاصی از پرندگان در این باغ زندگی می‌کنند. همچنین می‌توان گفت که بعضی از پرندگانی که در این باغ زندگی می‌کنند بسیار کمیاب هستند. ازجمله پرندگان خاص موجود در این باغ زیبا می‌توان به پرندگان بومی آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا اشاره کرد. همچنین می‌توان گفت که پرندگانی که در این باغ بزرگ و زیبا زندگی می‌کنند به بهترین شکل نگهداری می‌شوند و این باغ به گونه‌ای طراحی شده است که این پرندگان احساس کنند در زیستگاه خود هستند.

از نمونه پرندگان موجود در باغ پرندگان کیش می توان به لک‌لک‌ها، فلامینگوها، طوطی سبز، پلیکان، کاسکو، کاکاتو آلبا، قو و… اشاره کرد. می‌توان گفت که علاوه بر پرندگانی که در باغ پرندگان کیش زندگی می‌کنند جانوران دیگری نیز در این باغ وجود دارند. یکی از این حیوانات تمساح پوزه کوتاه است که به آن گاندو نیز گفته می‌شود. این تمساح در برکه موجود در این باغ زندگی می‌کند. همچنین می‌توان گفت که افراد در این باغ می‌توانند آهو وهمچنین میمون‌های بسیار زیبا را مشاهده کنند

امکانات موجود در باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری بوده که افراد زیادی تمایل به بازدید از آن دارند. افزایش تعداد گردشگران باغ پرندگان سبب ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی در این باغ شده است. این امکانات سبب می‌شوند تا گردشگران احساس راحتی بیشتری داشته باشند. ازجمله امکانات موجود در این باغ می‌توان به مواردی مانند کافی‌شاپ، رستوران، محل استراحت،  اتوبوس‌ قطاری، امکانات عکاسی و… اشاره کرد. افرادی که به باغ پرندگان مراجعه می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت از این امکانات استفاده کنند و گردش خود را لذت‌بخش‌تر کنند.

باغ پرندگان کیش

جاذبه های دیدنی در اطراف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش در مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده است اطراف این باغ مکان‌های دیدنی بسیار جالبی وجود دارد‌. افرادی که برای بازدید از باغ پرندگان می‌آیند می‌توانند به این مکان‌های دیدنی نیز سربزنید و از دیدین آن‌ها نیز لذت ببرند ازجمله مکان‌های دیدنی در اطراف باغ پرندگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آکواریم کیش

این آکواریم یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری بسیار زیبا و جالب بوده که به افرادی که به مکان‌های آبی علاقمند هستند توصیه می شود حتما از این‌مکان دیدن کنند. می‌توان گفت که مجموعه آکواریم کیش دارای دو بخش با حجم های ۵۰ و همچنین ۲۰ هزار لیتر است. در این‌ آکواریم بزرگ انواع گوناگونی از ماهی‌ها و سایر موجودات آبزی وجود دارد که افراد می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند. برخی از جانواران آبزی موجود در این آکواریم بسیار کمیاب هستند.

افرادی که به این مکان یعنی آکواریم کیش مراجعه می‌کنند می توانند ماهی‌ها و جانوران‌آبزی بسیار خاص و جالبی را در این مکان مشاهده کنند. می‌توان‌گفت که این‌ مجموعه از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعالیت می‌کند و افراد می‌توانند در این ساعات برای بازدید به این مکان مراجعه کنند. آکواریوم کیش در روز‌های تعطیل فعالیتی نداشته و تعطیل است.

پارک دلفین کیش

این‌ پارک از دیگر مکان‌های جالب و دیدنی در اطراف باغ پرندگان کیش است. این پارک اولین پارک دلفین در ایران بوده که افراد زیادی تمایل به بازدید از آن دارند. همچنین می‌توان گفت که درحال‌حاضر بازدید روزانه از این پارک بسیار زیاد است. در این‌ پارک انواع مختلفی از پستانداران مانند دلفین‌ها، شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن و همچنین گربه دریایی نگهداری می‌شود. می‌توان گفت که در کل ۲۱ نمونه پستاندار مختلف در استخرهای این مجموعه نگهداری می‌شوند

یکی از دلایلی که سبب شده تا افراد زیادی به این پارک مراجعه کنند اجرای حرکات نمایشی توسط دلفین‌ها در این پارک است که به کمک مربیان انجام می‌شود. این بخش از سبب شده است تا افراد برای مراجعه به این‌پارک مشتاق باشند. همچنین می‌توان گفت که این مجموعه دیدنی سبب گسترش صنعت گردشگری کیش شده است. تونل خزندگان، آکواریم آب شور، رستوران، سالن آمفی تئاتر و… از دیگر جاذبه های دیدنی و پرطرفدار این مجموعه هستند. اگر به کیش سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتما به این مکان‌های دیدنی سربزنید و از تماشای آن‌ها نیز لذت ببرید.

سخن پایانی

باغ پرندگان کیش انواع گوناگون از پرندگان زیبا و خاص را در خود جای داده و مکانی مناسب برای زندگی آن‌ها است. در این باغ علاوه بر انواع پرنده حیوانات دیگری نیز زندگی می‌کنند. افراد با مراجعه به این باغ زیبا این امکان را دارند که نمونه‌های کمیابی از پرندگان و حیوانات را مشاهده کنند. طراحی باغ پرندگان کیش به گونه‌ای انجام شده است که پرندگان در آن احساس راحتی دارند؛ زیرا این مکان طراحی مشابه زیستگاه اصلی پرندگان دارد. اطراف این باغ نیز مکان‌های دیدنی جالبی وجود دارد که افراد می‌توانند بعد از بازدید از باغ پرندگان کیش به این مکان‌ها نیز سربزنند

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید