پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش | یکی از جاذبه های معروف جزیره

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

به جزیره کیش سفر کرده‌اید؟ آیا به دنبال تفریحات غیرآبی از جاهای دیدنی کیش هستید؟ تماشای دلفین و دیگر حیوانات از نزدیک برای شما لذت‌بخش است؟ پارک دلفین کیش پیشنهاد ما به شماست. این پارک از جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان در کیش است. پارک دلفین کیش از مجموعه‌های منحصربه‌فرد ایران بوده که سالیانه یک میلیون توریست داخلی و خارجی جذب این جزیره می‌شوند. درحال حاضر هزاران درخت نخل و مجموعه‌ای از کاکتوس‌های استثنایی در این پارک وجود دارد که تماشای آن برای هر بیننده‌ای لذت‌بخش است. پارک دلفین‌ها به عنوان اولین پارک خاورمیانه با سرمایه‌گذاری آقای حسین ثابت صاحب هتل داریوش کیش، ساخته شده‌است ودرسال ۱۳۹۳ مالکیت آن به آقای سید عبدالرضا موسوی واگذار شد.

پارک دلفین کیش

آدرس پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. می‌توانید به راحتی با انواع وسایل نقلیه عمومی و خودروی شخصی خود به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

بخش های مختلف پارک دلفین کیش

مجموعه پارک دلفین کیش علاوه‌بر دلفیناریوم، شامل بخش باغ پرندگان، کلاسیک شو و تونل آکواریوم می‌شود.

باغ پرندگان

باغ پرندگان دلفیناریوم کیش از بخش‌های پرطرفدار این مجموعه به شمارمی‌آید. در این باغ بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. برای نمونه می‌توان به طوطی، ماکائو، توکان، لک‌لک، قو، تنجه، درنا، قرقاول، پلیکان، توراکو، شترمرغ اشاره کرد که از سراسر جهان مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، دراین پارک گرده هم آمده‌اند.

باغ پرندگان شامل دو بخش است:

بخش اول پرندگان در قفس، بخش دوم پرندگانی که به  صورت آزاد درمحدوده پرواز می‌کنند. نکته دیکر این است که علاوه‌بر پرندگان، گونه‌های دیگر از حیوانات مثل میمون، کروکودیل، ماربوآ، لاک‌پشت و آهو هم در این بخش وجود دارند.

کلاسیک شو

اگر در کنار بازدید از حیوانات به دنبال یک روز بانشاط و خوش هستید، به کلاسیک‌ شو دلفیناریوم کیش سربزنید. انواع برنامه‌های مفرح مانند استندآپ‌ کمدی و شعبده‌بازی، بازی با نور و موسیقی زنده متناسب با هر سن و سلیقه‌ای، و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

دلفیناریوم

از جاذبه‌های هیجان‌انگیز کیش می‌توانیم به بخش دلفین شو کیش اشاره کنیم. این محوطه با استخری به حجم ۱۸۰۰ متر مکعب پستانداران مختلف همچون دلفین، شیردریایی، گرازدریایی وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. این حیوانات آموزش دیده‌اند و حرکات نمایشی آن‌ها شما را سرگرم خواهدکرد. شما می‌توانید با اجازه گرفتن از مسئولین پارک با دلفین‌ها بازی کنید، بدن آن‌ها را لمس کنید، غذای مناسب به آن‌ها بدهید و عکس‌های خاطره‌انگیز با آن‌ها بگیرید.

 

امکانات پارک دلفین کیش

از دیگر امکانات این پارک عکاسانی هستند که در موقیعت‌های مختلف از گردشگران عکس‌برداری و در صورت درخواست، عکس‌ها را روی کاغذ یا لیوان چاپ می‌کنند و در اختیار افراد قرار می‌دهند. همچنین در این پارک فروشگاهایی قرار دارند که سوغات کیش را می‌فروشند.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین کیش

محبوب‌ترین زمان برای دیدن از پارک دلفین، فصل پاییز و زمستان محسوب می‌شود؛ چراکه آب‌وهوای کیش به شدت متعادل و از افتاب سوزان جزیره خبری نیست. البته به این نکته هم باید توجه کنید که پاییز و زمستان علاوه‌بر خلوتی، فصلی ارزان در جزیره کیش بوده، پس شاید این فصل مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش همراه عزیزانتان باشد.

جاهای دیدنی اطراف پارک دلفین کیش

جاهای دیدنی کیش بسیار زیاد است و با یک برنامه‌ریزی می‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید. از جاذبه‌های اطراف پارک دلفین می‌توانیم به آکواریوم کیش، پارک ساحلی سیمرغ، کلوپ دریایی، ناتیلوس، پارک آبی اوشن، پارک ساحلی مرجان، پلاژآقایان و… اشاره کنیم.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است. به طورکلی این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده تا به راحتی بتوانیم در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع کیش لذت ببریم. بسیاری از بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. این آکواریوم از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که شامل کوسه و ماهی‌های عظیم بوده و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد، و بیشتر از ۷۰ ماهی منحصربه‌فرد در آن نگهداری می‌شود. در این آکواریوم علاوه‌بر ماهی، انواع خزنده‌ها همچون مار، کروکودیل، عقرب و… وجود دارد. از قسمت‌های جالب و دیدنی این آکواریوم لاک‌پشت عظیم ۲متری است.

در کدام اقامتگاه‌های نزدیک به پارک دلفین می‌توانید اقامت داشته باشید؟

جزیره کیش به دلیل این که قطب تفریحی ایرانیان است، هتل و اقامتگاه‌های متنوعی دارد و از بابت هتل مشکلی نخواهید داشت.

  • هتل ارم کیش
  • هتل پرشین کیش
  • هتل مارینا پارک کیش
  • هتل شایان کیش
  • هتل فلامینگو کیش

پارک دلفین کیش

رستوران های اطراف پارک دلفین کیش

یک رستوران خوب دقیقاً همان چیزی است که در روزی ماندگار و هنگام تماشا از جاهای دیدنی کیش لازم دارید. رستوران‌ها با غذایی لذیذ و جنوبی، با کیفیتی بی‌نظیر منتظر شما هستند تا خاطرات سفرتان را در جزیره کیش رقم بزنید.

  • رستوران دارچین
  • رستوران هواری کیش
  • رستوران رودکی
  • کافه رستوران کابان
  • رستوران برکت
  • رستوران کوه نور

پارک دلفین کیش

زمانبندی برنامه های پارک

در مجموعه تفریحی پارک دلفین برنامه‌های آن هرروز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

باغ پرندگان: از ساعت ۱۵:۳۰ تا ساعت ۱۶:۳۰

کلاسیک شو: از ساعت ۱۶:۴۵ تا ساعت ۱۷:۰۰

دلفین شو: از ساعت ۱۷:۰۰ تا ساعت ۱۸:۰۰

قیمت پارک دلفین کیش ۱۴۰۲

قیمت بلیط پارک دلفین کیش متغیر بوده که در سامانه کیش کات شما می‌توانید آن را با تخفیف خریداری کنید.

قوانین و مقررات پارک دلفین کیش

۱ بلیط شامل چارتر بوده و غیرقابل استرداد است.

۲ بلیط این پارک تا زیر ۲سال به شرط ارائه کارت شناسایی رایگان می‌باشد.

۳ بلیط برای کودکان ۲تا ۴ سال الزامی است.

 ۴ ورود کالسکه به کلیه سالن‌های مجموعه کیش ممنوع است.

پارک دلفین کیش

سخن پایانی

کسانی که با خانواده یا بچه هستند، قطعاً از قسمت‌های مختلف این پارک لذت خواهند برد. بچه‌ها از تماشای حیوانات مختلف هیجان زده می‌شوند و ضمن تفریح و سرگرمی نکته‌های آموزنده‌ای را یاد می‌گیرند. البته در نظر داشته باشید که این پارک نصف روز شما را پر می‌کند. لازم به ذکز است هزینه عکاسی جداگانه بوده و قیمت نسبتاً بالایی دارد. اگر کودک یا سالمند همراه دارید باید بدانید که زمان پذیرش طولانی بوده و ممکنه در گرمای کیش اذیت شوند. در آخر خرسند می‌شویم تجربیات خود را در این سفر با ما به اشتراک بگذارید.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید