ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش | گوهر پنهان و تماشایی خلیج‌ فارس

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

ساحل مرجان کیش که با نام ساحل حافظیه نیز شناخته می‌شود، در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته و آن را به یکی از خیره‌کننده‌ترین مقاصد ساحلی ایران و جهان تبدیل کرده است. زیبایی بی‌نظیر ساحل مرجان کیش با سواحل درخشان و شن‌های طلایی‌اش هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این بخش، شما را به سفری کوتاه خواهیم برد تا ساحل مرجان جزیره کیش را با جزئیات بیشتری کشف کنید. در ادامه با یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش از مجله سفر گردشرو همراه باشید.

 ساحل مرجان کیش کجاست؟

 ساحل مرجان کیش در منطقه جنوب شرقی جزیره کیش واقع در خلیج‌فارس قرار دارد. جزیره کیش یک مقصد گردشگری دوست‌داشتنی در ایران است که به‌خاطر جاذبه‌های ساحلی خیره‌کننده‌اش شناخته شده است. ساحل مرجان تقریباً ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) با فرودگاه جزیره کیش فاصله دارد.

 چگونه به ساحل مرجان برویم؟

 برای رسیدن به ساحل مرجان ابتدا باید به جزیره کیش سفر کنید. شما می‌توانید از طریق هوایی یا از طریق زمین و دریا به جزیره کیش برسید. فرودگاه بین‌المللی کیش در مرکز جزیره واقع شده است و از آنجا به‌راحتی می‌توانید با تاکسی یا ماشین کرایه‌ای به ساحل مرجان برسید. جاده ساحلی زیبای «جهان» که در اطراف جزیره کشیده شده است، از کنار ساحل مرجان کیش نیز می‌گذرد. برای کسانی که با وسایل نقلیه شخصی خود سفر می‌کنند، لندینگ کرافت‌های مخصوصی برای حمل خودروی شما از لندینگ کرافت به جزیره کیش در دسترس هستند.

تقریباً ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد تا فاصله بندر چارک تا کیش را طی کنید. شایان‌ذکر است که بهترین زمان برای حرکت از بندرعباس به سمت بندر چارک صبح است، زیرا فرصت را برای رانندگی در امتداد ساحل و فرصت مشاهده طلوع زیبای خورشید بر فراز دریا در طول سفر را فراهم می‌کند.

 جاذبه‌های پارک ساحلی مرجان کیش

 ساحل مرجان در جزیره کیش به دلیل شن‌های بکر و طلایی و محیط زیبای آن مشهور است. شفافیت آب‌های آن امکان کاوش و غواصی در زیر آب را فراهم می‌کند. جایی که شما می‌توانید با انواع حیات دریایی از جمله صدف‌ها، حلزون‌ها، شقایق‌های دریایی، راب‌های دریایی، ستاره‌های دریایی، ماهی‌های متنوع و صخره‌های مرجان روبرو شوید.

 لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعی و عکاسی

 تماشای زیبایی‌های دریایی و ساحلی ساحل مرجان جزیره کیش از جمله تفریحات بسیار ارزشمند برای گردشگران است. تماشای امواج خلیج‌فارس و تماشای غروب خورشید در این ساحل خاطرات فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. پارک ساحلی مرجان کیش پناهگاه‌ها و فضاهایی را برای شما فراهم می‌کند تا بنشینید و در شگفتی‌های طبیعی جزیره زیبای کیش غوطه‌ور شوید. دوربین خود را فراموش نکنید، زیرا فرصت‌های عکاسی در ساحل مرجان کیش فراوان است!

ساحل مرجان کیش

 دوچرخه‌سواری و موتورسواری در ساحل مرجان

علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری می‌توانند مسیرهای دوچرخه‌سواری تعیین شده را در امتداد ساحل مرجان کیش طی کنند و کیوسک‌هایی برای اجاره دوچرخه در دسترس هستند تا بازدید شما را به یک تجربه دوچرخه‌سواری فراموش‌نشدنی در خلیج‌فارس تبدیل کنند. تجربه آرام و درعین‌حال هیجان‌انگیز دوچرخه‌سواری در کنار ساحل مرجان کیش ضروری است.

 فعالیت‌های آبی و دریایی

 ساحل مرجان کیش مجموعه‌ای از فعالیت‌های آبی و ساحلی، از جمله پاراسلینگ، جت اسکی، قایق‌سواری، قایق‌سواری بنانا و غیره را ارائه می‌دهد. چه فردی ماجراجو باشید یا صرفاً به دنبال آرامش در کناردریا باشید، در ساحل مرجان کیش تفریحی برای همه وجود دارد.

 غواصی در ساحل مرجان

غواصی در آب‌های زلال ساحل مرجان جزیره کیش تجربه قابل‌توجهی است. هر ساله بازدیدکنندگان متعددی با همراهی تیم‌های غواصی محلی و مجهز به تجهیزات کامل، سفرهای غواصی را برای کشف شگفتی‌های اعماق خلیج‌فارس آغاز می‌کنند. ماهی‌های رنگارنگ و زندگی دریایی مسحورکننده در زیر امواج در انتظار شما هستند.

 خرید در ساحل مرجان کیش

 برای علاقه‌مندان به خرید، مرکز خرید مرجان در ساحل مرجان کیش مکانی ایده‌آل برای خرید لوازم ضروری مانند لباس، مواد غذایی و سوغاتی از جزیره کیش است. علاوه بر این چندین شعبه بانک از جمله بانک سپه، بانک صادرات و بانک ملی با ارائه خدمات بانکی راحت در بازار مرجان کیش به شما این امکان را می‌دهد تا در طول سفر به امور مالی خود رسیدگی کنید.

 مرکز خرید مرجان و آکواریوم

 مرکز خرید مرجان مکانی عالی برای خرید در ساحل مرجان کیش است. این مجموعه دارای یک آکواریوم چشمگیر در طبقه همکف بوده که بیش از ۸۰۰ گونه از ماهیان خلیج‌فارس و حیات دریایی را به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم و نور بسیار زیبای آن، این مکان را به یک جاذبه فریبنده تبدیل کرده است. به طور خلاصه ساحل مرجان در جزیره کیش یک گوهر پنهان واقعی در خلیج‌فارس بوده که نه‌تنها زیبایی‌های طبیعی بکر را ارائه می‌دهد؛ بلکه طیف وسیعی از فعالیت‌ها و امکانات رفاهی را نیز ارائه می‌دهد تا بازدید شما را فراموش‌نشدنی کند.

 مرکز خرید کوروش کیش

 مرکز خرید کوروش کیش که با نام مرکز خرید زیلان نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۳۹۷ در نزدیکی نوار ساحلی مرجان کیش، در کنار برج‌های طلایی در میدان پارس افتتاح شد. برای کسانی که از خرید برندهای معروفی مانند آدیداس، نایک، زارا، پوما، اسپریت، ریباک، برشکا، زیلان مگا، کاتن، لی‌نینگ، اسکیچرز، بورجوا، سان گلدن و… لذت می‌برند، این مکان بسیار جذاب است. این مرکز خرید چندین فروشگاه دارد که پوشاک (برای مردان، زنان و کودکان)، لباس‌های ورزشی، جواهرات، ساعت، لوازم الکترونیکی، عینک و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

این مجموعه در ساحل مرجان کیش همچنین دارای رستوران‌های مختلفی مانند چاپز گریل، بورد برگر، غذای دریایی آبادان و کافه‌هایی مانند ویونا، لاوازا و بلوط است که فرصت‌هایی را برای استراحت با غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های باطراوت تابستانی فراهم می‌کند.

پارک ساحلی مرجان کیش

در پارک ساحلی مرجان در جزیره کیش مجسمه زیبایی را می‌بینید که بر جذابیت ساحل می‌افزاید. مجسمه ساحل مرجان کیش مردی را به تصویر می‌کشد که بی‌خیال و آسوده در دایره‌ای نشسته و در کنار دریا در حال نواختن یک ساز بومی است. ساحل مرجان کیش با نورپردازی‌هایش در شب دلرباتر می‌شود. مجسمه‌های متعددی مانند ماهیگیر، مرد فانوس یا المان پیرمرد، جزیره کیش را آراسته و زیبایی آن را بیشتر کرده است.

ساحل مرجان کیش

 هتل‌های ساحل مرجان کیش

 برخی از بهترین هتل‌های ایران در جزیره کیش هستند که امکانات استثنایی را برای بازدیدکنندگان جزیره ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در اطراف ساحل مرجان کیش اقامت داشته باشید. در اینجا تعدادی از برترین هتل‌ها با امکانات کامل و خدمات باکیفیت بالا آورده شده است:

 هتل بزرگ داریوش

 این هتل با الهام از تخت‌جمشید، اقامتگاه‌های مجلل با چشم‌انداز خیره‌کننده دریا و باغ را به همراه امکاناتی مانند مرکز غواصی خصوصی و ماساژ تایلندی، ارائه. این هتل امکاناتی مانند استخر شنا، بیلیارد، آلاچیق‌های ساحلی، ورزش‌های آبی، پینت بال، سالن بدنسازی، ترانسفر فرودگاهی رایگان، صندوق امانات، سرویس اتاق، دستگاه خودپرداز، استودیوی عکاسی، تاکسی‌سرویس، پارکینگ و اینترنت رایگان و… را به شما ارائه می‌نماید. فاصله هتل تا ساحل مرجان کیش ۲ کیلومتر (پنج دقیقه) است و آدرس آن استان هرمزگان، کیش، میدان داریوش است.

 هتل ارم

هتلی چهارستاره با ۲۴۷ اتاق که دارای امکانات رفاهی مانند استخر، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، بیلیارد، سالن بدنسازی، اینترنت، رستوران و سرویس اتاق است. اتاق‌ها مجهز به تهویه‌مطبوع، صندوق امانات و تلویزیون هستند. فاصله تا ساحل مرجان کیش ۲٫۶ کیلومتر (پنج دقیقه) و آدرس آن استان هرمزگان، کیش، بلوار خیام است.

 رستوران های ساحل مرجان کیش

 اگر از علاقه‌مندان به چشیدن غذاهای متنوع و خوشمزه هستید، از رستوران ها و فودکورت‌های ساحل مرجان کیش غافل نشوید. این رستوران ها منوی متنوعی با طیف وسیعی از غذاهای دریایی و غذاهای محلی ارائه می‌دهند.

 رستوران ساحلی حافظیه

 رستوران ساحلی حافظیه واقع در قلب ساحل مرجان کیش، بهترین غذاهای دریایی تازه را در فضای باز با آلاچیق‌های ساحلی ارائه می‌دهد و دارای یک ناهارخوری بسته برای هوای گرم است.

 فود لند

 بخشی از فودکورت کیش بوده که دارای مجموعه رستورانی متنوع است و با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع بیش از ۴۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. سه قسمت غذاخوری اصلی با دکوراسیون داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد ساخته شده است و با ارائه بیش از ۱۰۰ نوع غذا از جمله غذاهای ایرانی، بین‌المللی، دریایی، سنتی و فست‌فود در خدمت گردشگران است. در این مجموعه از مواد باکیفیت تهیه شده مطابق با استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌شود و دارای دو کافه زیبا برای سرو بستنی، نوشیدنی‌های سردوگرم و چای و قلیان است.

 زمان ایده‌آل برای بازدید از ساحل مرجان جزیره کیش

 جزیره کیش جزیره‌ای زیبا که در جنوب ایران قرار دارد، دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است. بهترین زمان برای سفر به این جزیره و گشت‌وگذار در ساحل مرجان کیش از اواخر پاییز تا اواسط بهار است که دمای هوا ملایم‌تر است. توجه داشته باشید که از اواسط بهار تا اواسط پاییز، به‌ویژه در فصل تابستان، کیش هوای گرم و مرطوب را تجربه می‌کند که باعث می‌شود سفر در این زمان توصیه نشود.

ساحل مرجان کیش

 نکات مهم برای سفر به ساحل مرجان کیش

  1. ساحل مرجان برای شنا مناسب نیست؛ زیرا تماس با مرجان‌ها می‌تواند هم به شما و هم به اکوسیستم آسیب برساند.
  2. شما می‌توانید به‌راحتی با ماشین شخصی، تاکسی یا وسایل حمل‌ونقل دیگر به نزدیکی ساحل مرجان برسید.
  3. غواصان حرفه‌ای در ساحل مرجان کیش در دسترس هستند.
  4. آب ساحل مرجان سالم است و هیچ کوسه خطرناکی وجود ندارد. بااین‌حال، برخی مناطق ممکن است کوسه‌های کوچک داشته باشند، اما آنها هیچ تهدیدی برای انسان ندارند.

 حقایقی جالب در مورد ساحل مرجان کیش

 صخره‌های مرجان سواحل ایران به‌ویژه ساحل مرجان کیش، اکسیژن آب را تأمین می‌کند و به شفافیت آن کمک می‌کند. صخره‌های مرجان از قدیمی‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند و برخی از مرجان‌ها تا ۱۸۰۰۰ سال عمر می‌کنند. درحالی‌که صخره‌های مرجان تنها ۱٪ از کف اقیانوس را پوشش می‌دهند، اما آنها ۲۵٪ از حیات دریایی را پشتیبانی می‌کنند و اکوسیستم‌های مهمی هستند و سواحل ایران را از فرسایش و خشکسالی محافظت می‌کنند. پس از مرگ صخره‌های مرجان، ساختارهای اسفنجی سفید و زیبا و منحصربه‌فردی در بستر دریا تشکیل می‌شوند.

 نکاتی برای جلوگیری از آسیب به ساحل مرجان در کیش

  • از دست‌زدن یا آسیب رساندن به مرجان‌های ساحل مرجان خودداری کنید.
  • از قایق‌سواری در مناطق ساحل مرجان کیش خودداری کنید.
  • در مناطقی که مرجان وجود دارد ماهیگیری نکنید.
  • هنگام غواصی مراقب باشید که مزاحم مرجان‌ها نشوید.
  • همه زباله‌ها را به‌درستی دور بریزید و به حفظ زیبایی طبیعی ساحل مرجان کیش کمک کنید. سطل‌های زباله در سراسر پارک ساحلی مرجان موجود است.

 مکان‌های قابل ‌توجه و دیدنی در نزدیکی ساحل مرجان کیش

 جزیره کیش به‌خصوص منطقه ساحل مرجان کیش خانه سازه‌های برجسته دوران پهلوی دوم از جمله اقامتگاه محمدرضا شاه پهلوی بوده که به «کاخ الیت کیش» نیز معروف است. متأسفانه این بناهای تاریخی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به‌تدریج در حال تخریب هستند. کاخ الیت کیش که در سال ۱۳۵۱ ساخته شد و بعداً به مرکز تجاری تبدیل شد، اکنون تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است. دسترسی به کاخ محدود است، اما گردشگران گاهی اوقات راه خود را به داخل پیدا می‌کنند و به پوسیدگی و تخریب بیشتر آن کمک می‌کنند. شیشه‌های شکسته و نشانه‌هایی از نفوذ رطوبت در این کاخ مشهود است و دیوارهای داخلی پوسیده شده و آثار سوختگی روی سطوح چوبی دیده می‌شود.

باغ پرندگان کیش

 یکی از جذابیت‌های دیگر جزیره باغ پرندگان کیش، واقع در منطقه ساحل مرجان کیش بوده که یک پناهگاه وسیع سه هکتاری است که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده است. این باغ که مجموعه متنوعی از ۵۷ گونه پرنده را به نمایش می‌گذارد و بخشی از پارک دلفیناریوم کیش است، یک پناهگاه تفریحی ۱۰۰ هکتاری برای حیوانات بوده و تنها پارک دلفین‌ها و یکی از جاذبه‌های برجسته خاورمیانه است.

پارک دلفین کیش

 پارک دلفین‌های کیش در ساحل مرجان کیش به‌ویژه موردعلاقه کودکان و نوجوانان است. در آن پستانداران دریایی مختلف مانند دلفین‌ها و شیرهای دریایی نگهداری می‌شوند. فضاهای سبز داخل پارک دارای مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی از جمله نخل، انجیر بنجامین، لورل، اکالیپتوس، اقاقیا، نخل خرما و بیش از ۲۵ نوع کاکتوس است. این جاذبه‌ها در کنار اسکله تفریحی کیش جذابیت جزیره کیش را افزایش داده و آن را به مقصدی خاطره‌انگیز برای مسافران در هر سنی تبدیل می‌کند.

جواهر و نماد جزیره کیش

 جزیره کیش واقع در خلیج‌فارس گنجینه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را به رخ می‌کشد. در این میان نماد «کشتی یونانی» بسیار برجسته بوده که در سواحل غربی جزیره آرام‌گرفته است. این کشتی که در سال ۱۳۲۲ در اسکاتلند ساخته شد، در سال ۱۳۴۵ سفری به یونان را آغاز کرد؛ اما به طرز غم‌انگیزی در نزدیکی ساحل مرجان کیش گرفتار طوفان شد و تا به امروز سرگردان مانده و منظره غروب خورشید خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

ساحل مرجان کیش؛ مقصدی به سوی آرامش

 ساحل مرجان کیش مقصدی بی‌نظیر است که در آن آب‌های نیلگون به سواحل بکر می‌رسند و مأمنی برای آرامش و ماجراجویی ایجاد می‌کنند. ترکیب منحصربه‌فرد زیبایی طبیعی و امکانات مدرن آن مسافرانی را از سرتاسر جهان فرامی‌خواند. ساحل مرجان کیش با نمایی غنی از زندگی دریایی و زیبایی فراوان در خشکی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را ارائه می‌کند که فراتر از حد معمول است. چه به دنبال خلوت در کناردریا باشید و چه به دنبال کشف اعماق خلیج‌فارس باشید، ساحل مرجان به‌عنوان شاهدی بر همزیستی هماهنگ طبیعت و اوقات فراغت عمل می‌کند و آن را به جواهری جاودانه در سواحل جزیره زیبای کیش تبدیل کرده است.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید