پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا | جذاب‌ ترین ساحل جزیره کیش

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

پارک ساحلی میرمهنا کیش توانسته لقب دنج‌ترین، امن‌ترین و جذاب‌ترین ساحل جزیره کیش را برای خود به ارمغان آورد. ازآنجایی که این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره شناخته می‌شود، شما می‌بایست به منظور کسب لذت و آرامش در بهترین شرایط، در زمانی مناسب که ازدحام جمعیت کمتر باشد، در آنجا حضور داشته باشید. اگر می‌خواهید سفری با دوستان یا خانواده باشید، دیگر نیاز به نگرانی نیست؛ زیرا تمامی امکانات موجود در این منطقه می‌تواند برای ساعات طولانی جوابگوی نیاز تمامی افراد کودک تا بزرگسال باشد.

پارک ساحلی میرمهنا

ساحل میرمهنا

اگر کمی نسبت به پارک‌های کیش شناخت داشته باشید، می‌دانید که در اغلب مناطق آن بومیان کیش یعنی عرب‌ها نیز حضور دارند؛ در نتیجه شما می‌توانید با حضور در این مکان‌ها علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی کیش و انجام تفریحات آبی، با آداب و رسوم و همچنین فرهنگ مردم این منطقه آشنا شوید. پارک ساحلی میرمهنا کیش به علت داشتن لاک پشت‌های آزاد و غروب‌های چشم نواز توانسته چشمان متعددی را به سمت خود خیره نماید.

اگر شما نیز خواهان تماشای سبک زندگی حیواناتی چون لک لک یا مرغ‌های ماهی خوار هستید، قطعاً این پارک ساحلی می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. همچنین برای طرفداران دریا و جزئیات آن، وجود امکاناتی چون سنگ‌های دریایی، حلزون‌ها، صدف و مرجان میسر بوده که در مغازه‌های اطراف نیز شما می‌توانید صنایع دستی تهیه شده از آن‌ها را ملاحظه کنید. نکته قابل تامل و جالب مغازه‌داران این منطقه، عدم استفاده از صدف‌ها و مرجان‌های تازه است.

به عبارتی هنرمندان اینجا با استفاده از صدف‌ها و حلزون‌های شکسته نسبت به تهیه صنایع دستی اقدام می‌نمایند. چنانچه می‌خواهید به ماهیگیری نیز بپردازید، این امکان برای شما وجود دارد تا با مراجعه به بخش شمالی ساحل از اسکله­‌ی ماهیگیری میرمهنا به بهترین شکل بهره‌مند شوید. البته این نکته را نیز مدنظر داشته باشید امکاناتی از قبیل مسیر پیاده رو، آلاچیق، محل پخت کباب، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ­‌ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشان، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه، زمین­‌های بازی کودکان و رستوران­‌ها نیز در مجاورت شما هستند.

آدرس: بلوار دریا، حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک

پارک ساحلی میرمهنا

تفریحات و امکانات ساحل میرمهنا جزیره کیش

در وهله اول قطعاً تعداد تفریحات و امکانات این جاذبه گردشگری می‌تواند تأثیر بسزایی در دید مسافران داشته باشد؛ در نتیجه شما می‌توانید برای داشتن یک روز رویایی با خانواده یا دوستان خود، در این منطقه حضور داشته باشید.

  • اسکله ماهی‌گیری

اگرچه وجود صخره‌های بلند امکان شنا را در این منطقه ممنوع کرده است، اما باید بدانید که این موضوع به معنی کاهش زیبایی‌های این اسکله نشده و شما می‌توانید برای تجربه دل‌انگیز ماهگیری به اینجا بروید. همانطور که می‌دانید امکان ماهگیری با استفاده از تور یا قلاب در زمان زاد و ولد ماهی‌ها ممنوع بوده و شما باید از انجام آن خودداری کنید.

  • دوچرخه سواری

در این روز‌ها افراد بی‌شماری وجود دارند که تمایل زیادی به دوچرخه سواری در مناطق آرام و امن دارند. البته امروزه اغلب افراد در محیط شهری به انجام این کار می‌پردازند که ممکن است باب میلشان نباشد. اگر شما نیز از دوستداران دوچرخه سواری هستید، توصیه می‌کنیم با حضور در ساحل آرام، امن و دوستانه این منطقه با خیالی آسوده در رینگ‌های مخصوص به دوچرخه سواری بپردازید. لازم به ذکر است در این منطقه دوچرخه سواری برای بانوان نیز امکان‌پذیر است.

  • بازار ماهی فروش‌‌ها

چنانچه خواهان تجربه جوی دوستانه و صمیمی میان خریداران و مغازه‌داران هستید، توصیه می‌کنیم از این بازار دیدن کنید؛ چراکه در اینجا انواع مختلفی از محصولات بومی از جمله میگو، خرچنگ، لابستر و… وجود دارد که شما می‌توانید به آسانی آن را خریداری نمایید.

  • بازارچه های سنتی

از هرچه بگذریم، از بازارچه‌های سنتی نمی‌توان گذشت! شما می‌توانید ساعت‌ها در بازار‌های کوچک و بزرگ این منطقه قدم بزنید و با دنیایی از سوغاتی، صنایع دستی، محصولات خوراکی محلی، بدلیجات، لباس بومی و… آشنا شوید.

  • زمین بازی کودکان

دیگر نیازی به نگرانی بابت تفریحات کودک دلبندتان نیست؛ چراکه در اینجا زمین بازی مجهزی وجود دارد که می‌تواند برای کودکان شما دقایق طولانی را خاطره‌سازی کند. لازم به ذکر است تمامی این تجهیزات استاندارد بوده و کف زمین به علت استفاده از فوم‌های پوشاننده هیچگونه صدمه یا آسیبی به کودکان وارد نخواهد کرد. در نتیجه با خیالی آسوده کودک خود را به اینجا برده و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای وی به ارمغان‌آورید.

  • رستوران ها

قطعاً پس از گشت و‌گذاری طولانی، چشیدن غذایی مطلوب و خوشایند می‌تواند انرژی از دست رفته شما را مجدد بازیابی نماید. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود به یکی از رستوران‌های توتی فروتی یا میرمهنا در این ساحل مراجعه کنید. لازم به ذکر است تمامی آن‌ها غذا‌های بومی خود را طبخ کرده و می‌توانند با ارائه غذا‌های با کیفیت، خوش طعم و تازه برای همیشه در خاطره شما باقی بمانند. همچنین فاصله موقعیت مکانی این رستوران‌ها نیز متناسب بوده و شما می‌توانید با دقایقی پیاده روی، خود را به آنجا برسانید.

  • مراکز خرید

قطعاً خرید در مراکز خرید بومی این منطقه می‌تواند برای شما جذابیت‌های بی‌شماری را به همراه داشته باشد. این امکان برای تمامی مسافران وجود دارد تا بتوانند با گشت و‌گذار در مراکز خریدی همچون صفین، ونوس، زیتون و… خرید‌های زیبا، لوکس و ارزان قیمت داشته باشند.

  • اسکله تفریحی میر مهنا

اگرچه قدمت ساخت این اسکله به سال ۱۳۸۵ باز می‌گردد، اما شما می‌توانید تنها با یکبار حضور در آنجا متوجه اصالت و دوام آن شوید. این اسکله با قرار دهی ۴ پلکان برای بخش‌هایی چون تماشای دریا و استفاده از قایق‌های تفریحی، توانسته اوقات دلپذیری را برای افراد به ارمغان آورد. لازم به ذکر است تمامی بخش‌های این اسکله نورپردازی شده و می‌توانند در شب نمایی زیبا را برای شما به ارمغان آورند. اگر شما نیز خواهان تماشای مناطق زیبایی چون اسکله ماهی‌گیری یا مسجد خاتم الانبیا هستید، می‌توانید با قدم زدن روی اسکله دقایق خوبی را سپری کنید.

پارک ساحلی میرمهنا

نکاتی که باید پیش از سفر به پارک میرمهنا بدانید!

بهترین زمان رفتن به پارک ساحلی میرمهنا کیش

ازآنجا که جزیره کیش امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود، شما می‌بایست برای کسب لذت بیشتر در آرام‌ترین حالت زمان مناسبی را برای حضور در این منطقه انتخاب نمایید. با توجه به تجربیات مسافران و افراد بومی، می‌توان گفت بهترین زمان برای حضور در پارک ساحلی انتهاب فروردین تا اوایل تابستان است.

پارک ساحلی میرمهنا کجاست؟

موقعیت مکانی این پارک ساحلی بسیار مطلوب بوده و شما می‌توانید به آسانی خود را به آنجا برسانید. همانطور که در بخش‌های پیشین درباره آدرس صحبت شد، شما می‌توانید برای اینکه بتوانید خود را میدان جاسک برسانید، باید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید با اقامت در یکی از هتل‌های مجاور این پارک ساحلی، فاصله بسیار کمتری را طی نمایید.

سخن پایانی

اگر تا کنون یکبار به جزیره زیبای کیش سفر کرده باشید، خواهید دانست که تنوع جاذبه‌های گردشگری آن بسیار زیاد بوده و همین امر موجب می‌شود بازدید از تمامی آن‌ها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی شده خواهد بود. حال یکی از جاذبه‌های محبوب و دنج را می‌توان پارک ساحلی میرمهنا کیش در نظر گرفت؛ چراکه از ابتدای تأسیس این مجموعه هدف سرگرمی شما عزیزان همراه با نهایت احترام و امنیت بوده است. همانطور که می‌دانید سواحل این منطقه متعدد بوده و همین امر ممکن است شما را با سردرگمی مواجه سازد؛ در نتیجه شما می‌توانید با انتخاب این ساحل و امکانات آن، علاوه بر گذراندن دقایقی لذت بخش، با دنیای شگرف ساحل نیز آشنا شوید.

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید