جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ | جنگل اسرارآمیز با صداهای هیجان انگیز و محیطی رعب‌ آور مشهد

اطلاعتی که شما در این نوشته کسب میکنید :

آیا شما هم دوست دارید قدم زدن در یک جنگل اسرارآمیز با صداهای هیجان انگیز و محیطی رعب‌آور را تجربه کنید؟ این تجربه بیشتر شبیه کارتو‌ن‌های کودکی و فیلم‌ های ترسناک است و شاید هرگز امکان وقوع آن در واقعیت، به ذهن‌تان خطور نکند. در این مقاله باید بگوییم که تصور اکثر شما اشتباه است! جنگل جیغ مشهد، امکان لمس کردن چنین فضایی را از نزدیک برای شما فراهم می‌کند. اگر به تجربه‌های ترسناک و هیجان آور علاقه دارید، توصیه می‌کنیم. حتما از این جنگل جذاب دیدن کنید. نام این جنگل از روی صدای جیغ‌های مکرری که هرلحظه در آن‌جا به گوش می‌رسد انتخاب شده است.

این جنگل حیرت‌ انگیز در بخش طرقبه و روستای سربرج واقع شده است. محلی‌های مشهد همواره معتقدند که این جنگل نفرین شده است و صدای جیغ و فریادهایی که در آن شنیده می‌شود، مربوط به اجنه‌ای است که در آین جنگل گیر افتاده‌اند. جنگل جیغ خیلی از مرکز شهر مشهد دور نیست و تنها با حدود ۵۰ دقیقه رانندگی می‌توانید به مقصد برسید. جیغ‌هایی که در این جنگل به گوش می‌رسد به حدی ملموس و واقعی است که هرکسی جرئت ورود به این جنگل را ندارد.

جنگل جیغ مشهد

مسیر دسترسی

شما برای رسیدن به جنگل جیغ، مسیری هموار در پیش دارید و نیاز به طی کردن راهی طولانی و با پای پیاده ندارید. پس دیدن کردن از روستای سربرج و این جنگل هیجان‌انگیز محدودیت سنی نداشته و سالمندان نیز به‌راحتی می‌توانند از آن دیدن کنند، مگر اینکه مشکل قلبی یا مشکلات روحی مانع آن‌ها باشد. این جنگل حدود ۲۸ کیلومتر از شهر مشهد دور است. اگر می‌خواهید در یک مسیر سر‌راست به جنگل جیغ برسید، به باغ گیاه‌شناسی مشهد بروید، سپس وارد بزرگراه کلانتری شوید، از در خروجی این بزرگره، به سمت چپ بپیچید و وارد خیابان حافظ شوید.

کمی که پیش رفتید با پیچیدن در سمت راست خیابان به جاده پیچ‌در‌پیچ خلج وارد می‌شوید. در این اینجا به یک دوراهی می‌رسید و باید وارد جاده‌ای با تابلوی روستا سربرج شوید حالا شما حدوداً هفت کیلومتر با روستای سربرج فاصله دارید. کمی که جلوتر بروید، در سمت چپ جاده جنگل‌های اسرارآمیز جیغ را می‌بینید! علی‌رغم رعب و وحشتی که در این جنگل‌ وجود دارد، خیلی از افراد محلی باخیال راحت در آن‌جا قدم می‌زنند و به سروصدای جنگل عادت کرده‌اند! شاید تعجب کنید اگر بگوییم یافراد این منطقه، حتی قسمت‌هایی از جنگل جیغ را به باغ شخصی تبدیل کرده‌اند.

چرا این جنگل اسرارآمیز آمیز را جنگل جیغ می‌نامند؟

جنگل جیغ به نام‌های دیگر مثل جنگل مج و جنگل سربرج نیز معروف است. در این جنگل جذاب انواع درخت ‌های گیلاس و گردو و… را می‌یابید. همچنین می‌توانید انواع حیوانات کمیاب مثل قرقی و عقاب و روباه و گرگ را در جنگل جیغ ببینید! اگر در تایم‌های روشنی هوا ار این جنگل دیدن کنید، ممکن است فکر کنید، تمام داستان‌هایی که در مورد این جنگل شنیده‌اید، دروغی بیش نیست! چون‌که در طول روز، هیچ صدای جیغی جنگل جیغ به گوش نمی‌رسد.

در حقیقت جیغ و سوت‌های وحشتناک این جنگل، با تاریکی هوا جان می‌گیرند و حس ترسی عمیق را در شما به‌جود می‌آورند. ترسی که آدرنالین خون شما را چند برابر می‌کند و لحظات هیجان انگیزی برای‌تان رقم می‌زند. جالب است بدانید که این صداها در حدی وحشتناک هستند که خیلی‌ها نمی‌توانند آن‌ها را تحمل کنند. پس فقط اوایل مسیر را طی می‌کنند و مابقی آن‌را رها کرده و بر‌می‌گردند تا به مکانی امن برسند و تپش قلب‌شان تنظیم شود!

راز جنگل اسرارآمیز جیغ چیست؟

راز این جنگل اسرارآمیز آمیز ذهن مردم اطراف و بیش‌تر از آن‌ها، ذهن گردشگران را درگیر کرده است. افسانه‌های فراوانی در مورد این جنگل شنیده‌ شده که برخی افراد به آن‌ها اعتقاد شدید دارند و برخی دیگر آن‌ها را بی‌پایه و اساس و غیر‌علمی می‌دانند! برخی می‌گویند که سال‌ها پیش زنی در این جنگل، زنده‌زنده در آتش سوزانده شده و جان داده است. پس از قتل هرشب روح این زن، در جنگل با صدای جیغی دل‌خراش قاتل خود را جست‌و‌جو می‌کند و بد‌دنبال انتقام است! برخی دیگر این جنگل را محل سکونت اجنه و روح‌های نفرین شده می‌دانند و این صداهای ترسناک را نیز به ارواح و اجنه نسبت می‌دهند! روایات دیگری نیز درمورد این جنگل آورده شده است که صحت آن‌ها مشخص نیست و در عصر جدید که اثبات علمی، در هرجایی حرف اول را می‌زند معمولا غیرقابل باور محسوب می‌شوند. نکته‌ی جالب اینجاست که سال‌ ۱۳۹۰ همزمان با شروع این صداهای مخوف در جنگل، دریاچه‌ی خشکیده‌ روستا سربرج، پرآب شد و این افسانه‌ها را دربین مردم ریشه‌دار‌تر کرد!

نظرهای متفاوتی بابت صحت این روایات وجود دارد. اما بعضی از دلیل قابل باورتری حرف می‌زنند، دلیلی که می‌گوید علت این صداهای عجیب ملخ‌های فراوانی است که به اطراف دریاچه هجوم اورده‌اند و آنجا زندگی می‌کنند. در مورد این روایت سوال پیش می‌آید که اگر این تعداد ملخ در این جنگل وجود دارد پس چطور به محصولات جنگل آسیب نمی‌زنند؟ برخی دیگر نیز منشاً این صداها را وزش باد در بین شاخ و برگ انبوه درختان می‌دانند. ولی آیا پیش از سال ۱۳۹۰ در این جنگل باد نمی‌وزید؟

طی یک پیگیری طولانی، شهرداری این منطقه نیز دست‌به‌کار شد و پس از کارشناسی و تحقیقات زیاد، دریافت که روی تنه هر درخت این جنگل و مابین گیاهان انبوه، شبانه بیش از ۳۰۰۰ جیرجیرک خاص به نام “کز”، پنهان می‌شوند و این صدای بلند و دلهره‌آور را ایجاد می‌کنند! ولی بحث اینجاست که همه گردشگران و افراد محلی صدای جیغ‌ها را تایید کرده‌اند اما هیچ‌کدام تا‌کنون موفق به دیدن این تعداد از جیرجیرک‌های محلی نشده‌اند! قسمت عجیب ماجرا این است که از زمان شنیده شدن این صداها، رودخانه این جنگل دیگر حالت فصلی ندارد و در تمام فصول پرآب است!

این شایعات و عدم وجود دلیلی قطعی برای این صداها، باعث شده است که خرید ملک در این منطقه متقاضی زیادی نداشته باشد و گردشگران زیادی‌هم از این جنگل و جاذبه‌های اطراف آن دیدن نکنند.

اقامتگاه‌های روستا سربرج و جنگل جیغ

گردشگری در این جنگل و روستاهای اطرافش کار هرکسی نیست! چون این صداها بسیار رعب‌آور هستند و حتی ممکن است برای کسانی که روحیه حساسی دارند یا از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند، بسیار ترسناک و مضر باشد. پس قبل از بستن کوله‌بار سفر، حتما کفش آهنینی از جنس جسارت به پا کنید! برای اقامت در روستای سربرج، می‌توانید از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید، خانه‌های قدیمی و باصفای روستاییان محلی را اجاره کنید و یا اینکه دل شیر داشته باشید و در جنگلی وحشتناک و صدالبته بسیار سرد، کمپینگ راه بیندازید!

یادتان باشد که برای پیاده روی در این جنگل حتما کفش مناسب به‌همراه داشته باشید تا از گیاهان انبوه و فراوانی که در جنگل جیغ وجود دارند به‌راحتی عبور کنید. اگر قصد اقامت شبانه در این منطقه را دارید به احتمال زیاد در نیمه‌های شب، صدای تپش‌های قلب‌تان را خواهید شنید و از تصمیم خود پشیمان خواهید شد!

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ چه فصل‌هایی است؟

این جنگل در منطقه کوهستانی قرار گرفته و اگر بخواهید پاییز یا زمستان سفر کنید، باید بگوییم که بسیار اذیت خواهید شد و چه بسا با بارانی رعدآسا یا برفی سنگین روبه‌رو شوید. پس اگر پاییز و زمستان را برای دیدن زیبایی آمیخته با ترس این جنگل انتخاب کردید، زنجیرچرخ را فراموش نکنید و لباس گرم همراه داشته باشید! فصل بهار یا تابستان و حتی اویل پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. در این فصول، هوا بسیار معتدل بوده و جلو‌ه‌های زیبایی و سرسبزی این جنگل ترسناک، بیشتر به چشم می‌خورد.

راستی یادتان باشد که صدای این جبغ‌ها هرگز در همه فصول و هر زمان شنیده نمی‌شوند. پس اگر عاشق سفر هیجان‌انگیز و ترسناک هستید ماه خرداد را برای سفر انتخاب کنید تا به خوبی جیغ‌های وحشتناک این جنگل را حس کنید!

پس از دیدن کردن از جنگل جیغ کجا برویم؟

در اطراف این منطقه جاذبه‌های زیبا و تاریخی وجود دارد که می‌توانید پس از تجربه هیجان انگیز این جنگل، سراغ این مکان‌های دیدنی بروید و غرق در زیبایی آن‌ها شوید.

  • روستای سربرج: روستای سربرج در ۷ کیلومتری این جنگل وحشتناک اما زیبا، قرار دارد. این روستای بسیار جذاب با اینکه به‌علت نزدیکی به جنگل جیغ طرفداران زیادی ندارد، اما بسیار زیبا و خاطره‌انگیز است و ارزش یکبار دیدن را دارد. رودخانه سربرج نیز که گفته شد در سال ۹۰ به‌دنبال این صداهای وحشتناک پرآب و خروشان شده است، با طولی حدود ۱۳ کیلومتر به زیبایی این روستا می‌افزاید. قلعه ویران شده سربرج نیز از جاذبه‌های پرطرفدار این منطقه است.
  • روستای تجر: این روستا فضایی بسیار سرسبز و جذاب دارد و جان می‌دهد برای یک کمپ گروهی! روستای تجر۱۰ کیلومتر تا جنگل جیغ فاصله داشته و رودخانه سربرج نیز از کنار آن می‌گذرد. این روستای پلکانی و جذاب خانه‌هایی پلکان مانند و در دامنه کوه دارد که امکان اقامت و کوهنوردی در آن‌جا برای گردشگران عزیز به‌وجود آمده است.
  • غارمغان: این غار قدیمی با فسیل‌ها و نقش و نگار‌هایی جذاب که نشان از قدمت ۱۰۰ میلیون ساله و تاریخی غار دارند، یکی از جاذبه‌های نزدیک جنگل جیغ است و در جاده خلج قرار دارد. مسیر پیچ‌درپیچ این غار امکان سفرهای انفرادی و بدون شخص راهنما و ماهر را از گردشگران گرفته است. یادتان باشد چه برای گردش در این غار و چه برای گردش در جنگل جیغ، سفرهای گروهی بهترین گزینه هستند.

جنگل جیغ مشهد

جنگل وودز، جنگلی مشابه جنگل جیغ مشهد

جالب است بدانید جنگلی با این ویژگی‌ها، تنها جنگل ترسناک جهان نیست. جنگ وودز در انگلستان، جنگلی رعب‌آور، هیجان‌انگیز و مشابه جنگل جیغ مشهد است. علاوه‌بر مه‌آلود بودن، صدای زمزمه و ناله مردی در جنگل وودز شنیده‌ می‌شود که حالتی ترسناک و شدیداً دلهره‌آور را ایجاد می‌کند. حیرت‌آورتر این بوده که تا کنون هرکس وارد این جنگل شده است به طرز مرموزی به قتل رسیده است. تا کنون این افراد حدود ۲۴ نفر بوده‌اند که هر ۲۴ نفر کشته شده و حتی جسد آن‌ها نیز در دست نیست! افراد آن منطقه معتقدند روح سرگردان یک سرهنگ ارتشی که در قرن هجدهم پس از میلاد، در این جنگل دست خودکشی زده است، باعث بانی تمام این ماجراها بوده و اجازه‌ی ورود کسی به این جنگل را نمی‌دهد!

سخن پایانی

با این اوصاف آیا حاضرید به این جنگل اسرارآمیز آمیز بروید و حسابی آدرنالین ترشح کنید؟ اگر شجاع هستید و سرتان درد می‌کند برای گردش‌های ترسناک و هیجانی، باید بدانید این منطفه از ترسناک‌ترین جاهای ایران است! اینکه این جنگل طلسم یا نفرین شده است یا پدیده‌ای طبیعی این صداها را به‌وجود می‌آورد هنوز مشخص نیست و حتی گاهاً فکر می‌کنند شهرداری منطقه برای آرامش مردم و جلوگیری از تشنج خاطر آن‌ها علت این صداها را به میایون‌ها جیرجیرک نسبت داده است! پس پیش از سفر خوب فکر کنید که آیا این جیغ‌ها و فضای ترسناک، روی روحیه شما تاثیر منفی ندارد؟

Telegram
WhatsApp
Twitter
Email

دیدگاهتان را بنویسید