تله‌ کابین میکامال

تله‌ کابین میکامال | یکی از جذابترین تفریحات کیش

سفر به کیش از سفرهای رویایی و شگفت انگیزی است که اکثر افراد آرزو دارند آن را تجربه کنند. جاذبه‌های این جزیره بی‌نظیر آنقدر زیاد و چشم‌نواز، که روزها و ساعت‌ها شما را پابند کیش می‌کنند. میکامال مجتمعی تفریحی تجاری با زیربنای حدوداً ۱۹۰ هزار مترمربع است. در این مجتمع امکانات مختلف تفریحی و مرکز خرید برای گردشگران وجود دارد. از پرطرفدارترین تفریحات این مرکز تجاری تفریحی بزرگ، تله‌ کابین میکامال کیش است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، به هیچ وجه تله‌کابین سواری در مجموعه میکامال را از دست ندهید.

تله‌ کابین میکامال

تله کابین میکامال کیش کجاست؟

تله کابین جذاب میکامال، بیش از سی متر ارتفاع داشته و لحظات دل‌انگیزی را برفراز خلیج فارس، برای شما رقم می‌زند. با اینکه این مجموعه اواخر سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است اما در مدت کوتاهی، طرفداران زیادی پیدا کرده و معمولا شلوغ است. مسیری که با تله کابین طی می‌کنید حدود دو و نیم کیلومتر بوده و رفت و برگشت آن کم‌تر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. تله کابین میکامال کیش، حدود ۲۰ کابین و ۳ ایستگاه و ۹ عدد دکل دارد و مسیر اسکله تا طبقه چهارم میکامال را پوشش می‌دهد.

امکانات رفاهی درون تله‌کابین‌ها بسیار مناسب و مخصوص تفریحات خانوادگی است. وای‌فای، سیستم سرمایشی، نمایش‌گر و پخش موزیک، از امکانات درون تله‌کابین است که لذت شما را از سفر چند برابر می‌کند. کابین‌های هشت نفره و کابین‌های ویژه چهار نفره، گزینه‌های پیش روی شما برای سوار شدن تله‌کابین خواهد بود. حضور خانم‌ها و آقایان در تله‌کابین آزاد بوده و بلیط تله‌کابین برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. بلیط هر نفر بالای ۵ سال، حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

لازم به‌ ذکر است که این تله‌کابین، سانس‌های مختلفی دارد و در هر سانس، قیمت بلیط‌ها تا حدودی متفاوت خواهد بود. علاوه‌بر مبلغ بلیط، برای ورود به این مجموعه یک مبلغ ناچیز ورودی نیز باید بپردازید. این تله‌کابین در انتهای بلوار دریا قرار گرفته و در محل اسکله تفریحی کیش و پشت هتل شایان، خیابان سنائی، خیابان دریا و در ۲۰ متری مرکز غواصی کیش قرار دارد. در این مکان، سوژه‌های زیادی برای عاشقان عکاسی فراهم است و عکس‌های هنری زیادی گرفته می‌شود.

امنیت و نمای داخلی تله‌کابین میکامال کیش

تله‌کابین میکامال کیش، چشم‌اندازی فوق‌العاده آرامش‌بخش و زیبا دارد. آرامش منظره اقیانوس از تله‌کابین، قابل مقایسه با تله‌کابین‌های کوهستانی نیست. این تله‌کابین به‌صورت کاملا مهندسی و اصولی، با استانداردهای مورد نیاز ساخته شده است تا هنگام سوار شدن امنیت کامل داشته‌ باشید و خیالتان از بابت تکان خوردن‌های غیرطبیعی و بیش از حد راحت باشد. سازنده این تله‌کابین‌ها، شرکت سوئیسی هلدینگ BMF است که تا کنون بهترین دستگاه‌های بازی در جهان را تولید کرده است؛ در نتیجه از این شرکت معتبر، انتظاری جز ساخت یک تله‌کابین حرفه‌ای و امن نمی‌رود.

نمای داخلی این مجموعه توسط برند سواروسکی «Swarovski»، به جذاب‌ترین نحو ممکن طراحی شده است. در این مجموعه هم عکاس حرفه‌ای حضور دارد و هم خودتان می‌توانید با گوشی موبایل، لحظاتی تکرار نشدنی را ثبت و از آن‌ها لذت ببرید. به طور کلی این تله‌کابین جذاب و پرطرفدار، توان انتقال حدود ۶۰۰ نفر در ساعت، در کابین‌های ویژه و معمولی را دارد. این مجموعه تنها دو کابین VIP دارد که هزینه بلیط بالاتری دارند. در کابین‌های ویژه امکان استفاده از اینترنت نامحدود برای شما وجود دارد.

همچنین شما می‌توانید از دکه پایین، تبلت یا آی‌پد دریافت کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید پیش از سوار شدن به تله‌کابین، خوراکی‌هایی که دوست دارید، حین تله‌کابین سواری دراختیار داشته باشید را از کافی‌شاپ سفارش دهید تا در مسیر تله‌کابین سواری در اختیار شما قرار گیرند.

امکانات تله‌کابین میکامال کیش

امکانات فراوانی برای رفاه حال گردشگران در این مجموعه فراهم است. شما پس از یک دل سیر تله‌کابین سواری می‌توانید از کافی‌شاپ‌های لوکس آن‌جا یک خوردنی خوشمزه سفارش داده و انرژی خود را باز یابید. در تله‌کابین میکامال کیش، کولر وجود ندارد اما یک فن خنک کننده و تعدادی پنجره و تهویه، در هر کابین موجود است. لازم نیست هنگام حضور در این مجموعه، نگران جای پارک ماشین باشید؛ چون تله کابین میکامال، پارکینگ اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید که اگر شهروند کیش هستید، می‌توانید با ارائه کارت کیشوندی خود به دکه فروش بلیط، ۵۰ درصد تخفیف بگیرید. این تله‌کابین محدودیت سنی نداشته و برای سالمندان نیز، امکاناتی همچون آسانسور فراهم کرده است.

قوانین و مقررات تله‌کابین میکامال کیش

  • گاهی ممکن است در وسط حرکت، تله‌کابین متوقف شود. در این شرایط اصلا نیاز نیست استرس داشته باشید یا بترسید؛ چراکه مسئول خط به‌زودی مشکل را رفع و خط را دوباره راه‌اندازی می‌کند.
  • استفاده از هرگونه مواد مخدر در این تله‌کابین ممنوع است.
  • در طول حضور در تله‌کابین،هرگز به در‌ها تکیه ندهید و از تکان دادن آن‌ها خودداری کنید.
  • درها به‌صورت کاملا اتوماتیک بسته خواهند شد و نیازی به قفل کردن شما نیست. پس با خیال راحت، سر جای خود بنشینید.
  • خوردن و آشامیدن و بیرون انداختن زباله یا هر شئ دیگر به بیرون کابین ممنوع است.
  • اگرچه تله‌کابین میکامال، محدودیت سنی ندارد اما افراد دارای مشکلات قلبی، تنفسی، ارتفاع زدگی، بارداری و… مجاز به سوار شدن نیستند.

بهترین زمان تله‌کابین سواری در میکامال

زیبایی‌های این مرکز، کاملا غیرقابل انکار و شگفت‌انگیز بوده و محال است مسافر کیش باشید و از چنین مکانی بگذرید‌؛ اما مسئله مهم این است که تله‌کابین میکامال، کولر ندارد و فقط یک فن سقفی و چهار پنجره در هر کابین دارد. بنابراین بهتر است در ساعات گرم روز هوس تله‌کابین سواری نکنید. بهترین زمان برای لذت بردن از تله‌کابین هنگام خنکای هوا و غروب خواهد بود. در تعطیلات رسمی، آخر هفته‌ها، عید نوروز و… این مجموعه شدیداً شلوغ بوده و ممکن است خیلی به مذاق‌تان خوش نیاید.

پس اگر شلوغی را دوست ندارید، زمان دیگری را برای استفاده از تله‌کابین اختصاص دهید. مثلا اواسط هقته که اکثر افراد وقت تفریح ندارند. در کل بهترین زمان سفر به کیش معمولا پاییز یا زمستان خواهد بود.

مکان‌های تفریحی نزدیک تله‌کابین میکامال کیش

اگر گردشگر هستید و در هتل‌های ویدا، هتل شایان، هتل گامبرون، هتل آرامش، هتل بین‌المللی کیش، هتل فلامینگو و یا هتل هلیا مستقر هستید، تنها با کمی پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر اطراف، می‌توانید به تله‌کابین میکامال دسترسی پیدا کنید. هتل‌های زیادی از جمله هتل کیش، هتل پانوراما و میراژ نیز در فاصله تقریباً نزدیک به این مکان هستند و تنها با دو الی سه دقیقه رانندگی از این هتل‌ها، می‌توانید خود را به تله‌کابین میکامال برسانید.

پارک کیبل اسکی، کافه طهرون، پلاژ آقایان کیش، بازار پردیس ۱ و ۲، بازار ونوس، شهربازی هایلند و بولینگ مریم در فاصله کمی از تله‌کابین میکامال قرار دارند و پس از ِلذت بردن از تله‌کابین سواری، می‌توانید به سراغ این مناطق تفریحی بروید و ساعت‌ها سرگرم شوید. تونل باد نیز در مجموعه میکامال قرار دارد که گزینه بسیار مناسبی برای عاشقان پرواز، محسوب می‌شود. درخت سبز یا درخت انجیر معابد در کیش  یکی از درخت‌های بسیار قدیمی و مورد علاقه گردشگران است که فاصله کمی تا مجموعه تله‌کابین میکامال دارد و تنها با حدود ۱۰ دقیقه رانندگی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

شهر کاریز کیش، یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها از نظر گردشگران است که فاصله آن تا تله‌کابین، مشابه درخت سبز است و با مقدار کمی رانندگی به‌راحتی به آن‌جا می‌رسید. پارک دلفین، مکان تفریحی دیگری ست که حدوداً ۶ کیلومتر با تله‌کابین میکامال فاصله دارد و پس از دیدن کردن از تله‌کابین، تنها با ۸ دقیقه رانندگی به آن دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید ساعت‌ها با دلفین‌های جذاب و بازیگوش سرگرم باشید.

تله‌ کابین میکامال

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد مجموعه تله‌ کابین میکامال کیش، یکی از جذاب‌ترین جاهای تفریحی کیش است. اگر قصد انجام یک تفریح هیجان انگیز و در عین حال آرامش‌ بخش در کیش را دارید، ما به شما تله‌ کابین میکامال را پیشنهاد می‌کنیم. در این مجموعه علاوه بر تله‌ کابین سواری با ویوی جذاب دریا، از سایر امکانات مجموعه میکامال مثل مرکز خرید، کافی‌شاپ، شهربازی و… نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. تله‌کابین میکامال، همه روزه از ساعت ده صبح الی دوازده شب، آماده پذیرش شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید